کرمان چراغ نخستین رویداد داستان مصور را روشن کرد

هنرمندان و تصویرگران کرمانی در روزهای پایانی اردیبهشت و در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر برای برپایی نخستین رویداد داستان مصور در رفسنجان گرد هم آمدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، رفسنجان در میانه فصل بهار میزبان نخستین رویداد آموزشی-تولیدی داستان مصور استان کرمان است که به همت اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان و با هدف انتقال مفاهیم و حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس در قالب تصویر در خانه حاج‌آقا علی برپا شد.

این رویداد با حضور ۳۰ نفر از علاقه‌مندان، تصویرگران و طراحان به مدت سه روز برگزار شد و شرکت‌کنندگان پس از حضور در کارگاه‌های تئوری و عملی، تحت مدیریت استاد سیدمصطفی حسینی از تصویرگران و نویسندگان حوزه کامیک با انتخاب داستانی از زندگی شهدای استان کرمان به تولید محتوا اقدام کردند.

کرمان چراغ نخستین رویداد داستان مصور را روشن کرد

ابوذر حسینی‌نسب، معاون هنری و سینمایی اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در تشریح جزئیات این رویداد گفت: شرکت‌کنندگان در هفت گروه به تولید داستان مصور اقدام کردند و در نهایت با بررسی‌های صورت گرفته، رتبه‌های اول تا چهارم به عنوان برگزیده معرفی شدند.

وی با بیان اینکه این رویداد به منظور جذابیت بخشی به تولیدات با موضوع دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفته است، گفت: یکی از رسالت‌های اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزاری چنین رویدادهایی است تا از تولیدکنندگان و فعالان رشته‌های مختلف هنری حمایت کند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان ادامه داد: برای نخستین‌بار رویداد آموزشی-تولیدی با فرآیند تخصصی و کارشناسی با حضور تصویرگران و علاقه‌مندان در رفسنجان بنیان‌گذاری شده است و استان کرمان افتخار دارد نخستین رویداد داستان مصور دفاع مقدس در کشور را برگزار کند.

وی با بیان اینکه پس از اصلاح نهایی آثار، چاپ و نشر داستان‌های مصور با موضوع دفاع مقدس در دستور کار است از مشارکت نهادهای فرهنگی و اقتصادی از رویداد قدردانی کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در ادامه، این رویداد را به صورت فصلی یا شش‌ماهه برگزار کنیم و با رصد تولیدات، پله به پله شاهد افزایش و ارتقای سطح کیفی آثار باشیم.

کرمان چراغ نخستین رویداد داستان مصور را روشن کرد

استقبال هنرمندان جوان کرمانی از رویداد داستان مصور دفاع مقدس

محمد مظفری تصویرساز و طراح کاراکتر شرکت کننده در رویداد که به همراه اعضای تیم رتبه اول را کسب کرد، اظهار کرد: برای اولین بار است که کامیک کار می‌کنم و خیلی خوشحال هستم که این برنامه با حضور یکی از اساتید توانمند برگزار شده است، کمترین جایی دیده‌ام که چنین رویدادی با حضور یکی از طراحان کاربلد کامیک برگزار و در طول اجرا هنرجویان را راهنمایی کند و به آنها مشاوره بدهد.

آندریا یزدان‌پناه که هنرآموز سال سوم رشته انیمیشن است و به همراه اعضای تیمش مقام سوم رویداد را از آن خود کرده‌اند با اشاره به اینکه از طریق دوستانش برای شرکت در رویداد مطلع شده است، بیان کرد: کامیک مجموعه‌ای از تصویرسازی داستان و مربوط به هنرهای دیجیتال و نقاشی دیجیتال است و شرکت در رویداد برای من تجربه خوبی بود و نسبت به قبل موارد جدیدی یاد گرفتم.

نجمه مؤمنی‌مقدم عضو تیم برگزیده رویداد داستان مصور دفاع مقدس نیز این رویداد را درخور و شایسته دانست و گفت: داستان مصور من و تیمم برای این رویداد در مورد شهید محمود اخلاقی است که در یکی از عملیات روز عاشورا در میدان جنگ به فکر نماز ظهر عاشورا می‌افتد و نماز ظهر را در میان آتش و خمپاره اقامه می‌کند.

زینب بنی‌اسدی نویسنده و فیلمنامه‌نویس نیز با ابراز خرسندی از برگزاری رویداد داستان مصور در استان کرمان، اظهار کرد: در سایر کشورها کمیک مخاطب خاص خودش را دارد و بسیاری از نوجوانان و جوانان از آن استقبال می‌کنند، در ایران سال‌ها منتظر چنین رویدادی بودیم که الحمدالله رقم خورد و جزو اولین قدم‌هایی هست که در حمایت از کتاب داستان مصور اتفاق افتاد.

کرمان چراغ نخستین رویداد داستان مصور را روشن کرد

حمایت از آثار برگزیده نخستین رویداد آموزشی - تولیدی داستان مصور دفاع مقدس

مسلم علی مهدی، مدیر روابط‌عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز با حضور در جمع تیم‌های شرکت‌کننده نخستین رویداد آموزشی-تولیدی داستان مصور دفاع مقدس، با تحسین آثار هنرجویان شرکت‌کننده در رویداد که برگرفته از داستان شهدای استان کرمان است آثار و موضوعات را خوب ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه مسیر تعیین شده برای این رویداد، مسیر رشد و آموزش است، افزود: ممکن است کارها نقاط قوت و ضعف داشته باشد، اما در مجموع اتفاق بسیار خوبی برای بچه‌ها بود که ادامه آن می‌تواند آن‌ها را برای تولید محتواهای خوب و اثرگذار آماده کند.

مدیر روابط‌عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از اعلام آمادگی برای حمایت از آثار برگزیده رویداد داستان مصور دفاع مقدس استان کرمان خبر داد و گفت: اگر کامیک‌ها برای فضای مجازی مناسب باشند و قابلیت انتشار داشته باشند، پشتیبانی می‌شوند تا محتوا در فضای مجازی هم به‌خوبی دیده شود.

کرمان چراغ نخستین رویداد داستان مصور را روشن کرد

معرفی برگزیدگان و تیم‌های منتخب رویداد داستان مصور دفاع مقدس

با پایان داوری و بررسی آثار تیم‌های شرکت‌کننده در رویداد، نتایج اعلام و بر همین اساس، تیم شهید حمید ایرانمنش متشکل از محمد مظفری و حمیدرضا میرطهماسب اول، تیم شهید سیدحمید میرافضلی متشکل از زینب بنی‌اسدی، نوشین‌سادات سیداحمدی، فهیمه حسینی، مریم راجی‌زاده و تیم شهید ابراهیم هادی متشکل از علی مسعودی، رسول پورزین‌الدین و زهره نخعی به‌طور مشترک دوم شدند.

همچنین تیم شهید محمود اخلاقی شامل نجمه مؤمنی‌مقدم، آندریا یزدان‌پناه، زکیه رضایی و فاطمه نجیب‌زاده سوم شد و از تیم شهید مهدی کازرونی متشکل از زینب علی مهدی، فاطمه پاکروانان، زهرا امانی، ریحانه حسینی‌نسب و فاطمه حسینی‌نسب به عنوان منتخب چهارم تقدیر شد.

کرمان چراغ نخستین رویداد داستان مصور را روشن کرد

به گزارش ایمنا، نخستین رویداد آموزشی-تولیدی کامیک (داستان مصور) دفاع مقدس استان کرمان به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان و با مشارکت روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه و همکاری شهرداری رفسنجان، شرکت همگامان مس، کانون پرورش فکری استان کرمان و اتاق بازرگانی رفسنجان از بیست‌وششم تا بیست‌وهشتم اردیبهشت برپا شد.

کد خبر 754468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.