جمعیت جوان موجب اقتدار کشور است

نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان گفت: امروزه یکی از خطرات بسیار مهم و بزرگی که کشورمان را تهدید می‌کند کاهش نرخ باروری و رشد جمعیت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت السلام حسینی امروز_ جمعه بیست‌وهشتم اردیبهشت_ با بیان اینکه در زمان حاضر وضعیت جمعیت کشور خوب است به طوری که ۳۰ میلیون جوان در کشور وجود دارد، اظهار کرد: از دهه ۸۰ به بعد میزان زاد و ولد در کشور کم شده است.

وی افزود: یکی از تأکیدات اسلام ازدواج است و باید شرایط ازدواج آسان را فراهم کنیم و همه باید در این امر مقدس شرکت کنند.

امام جمعه منطقه کاشان تصریح کرد: برای فرزندآوری باید توکل ما به خدا باشد، باید از تجربه گذشتگان درس بگیریم و بدانیم بزرگان ما چگونه زندگی می‌کردند که عمدتاً زندگی موفقی داشته‌اند، الان شرایط ازدواج را ما خودمان سخت کرده‌ایم.

وی یکی از عناصر قدرت کشورها را تعداد جمعیت دانست و گفت: مقام معظم رهبری بر اساس سیره معصومین (ع) نگاه ویژه‌ای به آحاد مردم بخصوص محرومان دارند
نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان تاکید کرد: برای جلوگیری از پیری جمعیت خانواده‌ها حداقل دو تا سه فرزند را مد نظر قرار دهند تا جمعیت متعادل شود.

وی، ازدواج آسان را از سنت‌های پیامبر اسلام (ص) دانست و گفت: هم دولت و هم خانواده‌ها وظیفه دارند که زمینه و شرایط را برای ازدواج جوانان فراهم کنند.

حجت السلام حسینی تاکید کرد: ازدواج باعث ثبات و امنیت اجتماعی می‌شود و اگر به درستی انجام شود تمام مشکلات جامعه مرتفع می‌شود، لذا شایسته است همه ما این امر مقدس را تبلیغ کنیم و همگان کمک به ترویج آن داشته باشند.

وی در ادامه به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: این روز یکی از روزهای پرافتخار دوران دفاع مقدس و تاریخ کشورمان محسوب می‌شود.

خطیب نماز جمعه کاشان با تاکید بر اینکه ایران هیچگاه آغازگر جنگ نبوده و نخواهد بود اضافه کرد: آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس بود که خود بار معنایی خاصی داشت و اینکه به یاد فلسطینیان هستیم.

کد خبر 754367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.