همایش پیاده‌روی خانوادگی در ارومیه برگزار شد

همایش پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و هفته ملی جمعیت با حضور پرشور شهروندان در مسیر خیابان دفاع مقدس ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، همایش پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت دهه کرامت و هفته ملی جمعیت امروز _جمعه، بیست‌وهشتم اردیبهشت_ در خیابان دفاع مقدس ارومیه برگزار شد.

در این همایش که به همت هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان ارومیه و با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و جمعی دیگر از نهادها و ادارات شهرستانی و استانی ترتیب یافته بود، شهروندان همراه با خانواده‌هایشان مسیر خیابان دفاع مقدس ما بین ورزشگاه تختی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه را در فضایی پرنشاط و شاداب پیاده‌روی کردند.

این همایش پیاده‌روی با هدف گرامیداشت دهه کرامت و همچنین یاد و خاطره شهیده فاطمه تیموری و شهید مدافع حرم شهید شاخص جامعه ورزشکاران کشور شهید سعید شبان ترتیب یافته بود.

توماج وحیدافشار در محل پایانی این همایش طی سخنانی بر توسعه ورزش در سطح جامعه تأکید کرد.

وی اظهار کرد: هرچقدر در ورزش سرمایه‌گذاری کنیم از آسیب‌های اجتماعی و بیماری‌ها چندین برابر کاهش خواهد یافت.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان ارومیه با تأکید بر نهادینه‌شدن فرهنگ پیاده‌روی در سطح جامعه گفت: هرچقدر فرهنگ پیاده‌روی در بین شهروندان گسترش یابد شاهد کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و کاهش هزینه‌های مربوط به مدیریت شهر و حوزه سلامت خواهیم بود.

سجاد خوبدل رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ارومیه نیز طی سخنانی بر ضرورت توسعه ورزش‌های همگانی تأکید کرد.

خوبدل اقدامات دولت در افزایش سرانه‌های ورزشی را یادآور شد و گفت: همایش‌های پیاده‌روی می‌تواند در ترغیب شهروندان به ورزش و پیاده‌روی مؤثر باشد.

وی شهدای والامقام را برکت مسیر خدمتگزاری به جامعه ورزش و جوانان بیان کرد و یادآور شد: همواره ارزش‌های والای اسلامی سرلوحه ورزش است و ما قطعاً در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

نیره الهامی مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان‌غربی نیز در پایان مراسم اختتامیه اظهار کرد: جوانی جمعیت امروزه جزو سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است و باید به خانواده‌ها و جوانان این مسائل تبیین شده و جوانان نیز می‌توانند از مشوق‌های موجود در سیاست جوانی جمعیت بهره‌مند شوند.

در این همایش همچنین از تمثال شهید سعید شبان با حضور پدر این شهید بزرگوار رونمایی و از دختر آن شهید نیز تجلیل شد و در پایان به قید قرعه به تعدادی از شرکت‌کنندگان جوایز ورزشی اهدا شد.

کد خبر 754342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.