اقتصاد آینده مبتنی بر حرکت‌هایی همراه با دانش و دانایی است

استاندار اصفهان گفت: اقتصاد آینده مبتنی بر حرکت‌هایی همراه با دانش و دانایی است و نمی‌توان بدون توجه به ضرورت‌هایی که امروز در دنیای اقتصاد وجود دارد، به دنبال فعالیت اقتصادی باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عصر امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت_ در آئین اختتامیه و اعطای جوایز هجدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی، سیدرضا مرتضوی، ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: به دنبال توسعه علم و فناوری در کشور هستیم. یکی از مؤلفه‌های اصلی برای ماندن در میدان اقتصاد، حضور در بخش‌های مرتبط با اقتصاد دانش‌بنیان است.

وی افزود: هرچه محصولاتی که تولید می‌شود از پیچیدگی بیشتری برخوردار باشد، بهتر می‌توانیم اقتصاد و کسب‌وکار خود را مدیریت کنیم و بهبود ببخشیم.

استاندار اصفهان ادامه داد: مأموریتی که جشنواره شیخ بهایی به‌عنوان عمیق‌ترین جشنواره از سال‌های گذشته در حوزه فن‌آفرینی دنبال کرده، این بوده که فضای رقابتی بین فن‌آفرینان ایجاد شود و به رقابت استعدادها و مبتکران در این عرصه توجه کند.

مرتضوی گفت: اقتصاد آینده مبتنی بر حرکت‌هایی همراه با دانش و دانایی است و نمی‌توان بدون توجه به ضرورت‌هایی که امروز در دنیای اقتصاد وجود دارد، به دنبال فعالیت اقتصادی باشیم.

وی افزود: وجود سرزمین‌های وسیع که بستر فعالیت‌های کشاورزی و دامداری است، ظرفیت‌های قابل توجهی را فراهم کرده که با نگاه دقیق پژوهشگران، ارتقا و بهره‌وری در این حوزه‌ها راه به‌همراه داشته باشد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: اگر در چنین جشنواره‌هایی بخش‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف به‌خصوص ظرفیت‌های بزرگی که امکان پشتیبانی از فن‌آفرینان را دارند، حضور پیدا کنند، همچنین دولت و مسئولان کشور در حوزه‌های علمی و فناوری به نحوه ویژه به اینگونه حشنواره‌ها توجه کنیم، آینده از آن ما خواهد بود.

مرتضوی با بیان اینکه سند آمایش استان اصفهان توسعه مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان و توسعه گردشگری را هدف قرار داده است، ادامه داد: زیرساخت‌ها از گذشته در همین مسیر تعریف شده و بسیاری از جشنواره‌هایی که اصفهان میزبان آن است، همچون رویداد بزرگ‌جایزه بین‌المللی مصطفی، مجموعه کنفرانس علوم و فنون و جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی با همین نگاه در اصفهان تعریف شده است.

وی گفت: تعامل بین مبتکران، فن‌آفرینان و سرمایه گذاران در چنین مجموعه‌هایی رونق آینده فن‌آفرینی را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 754244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.