تأیید نهایی ۲۷ هزار و ۶۱۱ تقاضای مسکن ملی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از تأیید نهایی ۲۷ هزار ۶۱۱ تقاضای مسکن ملی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد راستا، عصر امروز_ دوشنبه، بیست‌وچهارم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعهد استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال ۴۸ هزار واحد مسکونی است و با آغاز فرآیند نام‌نویسی در ۱۹ شهر استان، ۷۳ هزار و ۶۱۱ نفر متقاضی مسکن ملی اقدام به نام‌نویسی کردند که در نهایت پس از پالایش، تقاضای ۲۷ هزار ۶۱۱ نفر به تأیید نهایی رسید.

وی افزود: هم‌اکنون تعداد پنج هزار ۶۵۰ واحد مسکونی در حال ساخت داریم که از این تعداد یک هزار و ۳۲۳ واحد به‌صورت ویلایی و بقیه واحدها به صورت آپارتمانی در حال ساخت هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمبود زمین جهت ساخت مسکن ملی در مرکز کهگیلویه و بویراحمد، گفت: هم‌اکنون ۲۰ هکتار از زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان از طریق توافق با بخش خصوصی تأمین شده و در اختیار این طرح قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین مورد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد تأمین زمین مورد نیاز بود که این کار به ویژه در شهر یاسوج با توجه به کمبود زمین و بالا بودن قیمت زمین با دشواری‌هایی به مراتب بیشتر از شهرهای دیگر استان همراه بود.

راستا خاطرنشان کرد: با وجود همه مشکلات و موانع، متولیان امر موفق شدند که در استان ۷۳ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تأمین کنند که بخشی از این زمین‌ها در قالب توافق با مالکان بخش خصوصی و دولتی تأمین شد و در اختیار طرح نهضت ملی مسکن استان قرار گرفت

.

کد خبر 753353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Rooz IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    احیانا با کمبود زمین مشخصه که ویلایی ساخت ها واسه کیا هست؟