تملک ۳۸۳ ملک توسط شهرداری قم

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گفت: در سال ۱۴۰۲ شهرداری قم توانست ۳۸۳ ملک را تملک کند که در این حوزه ۹۲ درصد بودجه پیش‌بینی شده محقق شد.

مهرداد توکلی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به تملک ۳۸۳ ملک در سال ۱۴۰۲ توسط شهرداری قم اظهار کرد: ۹۲ درصد بودجه پیش‌بینی شده در شهرداری قم در بخش تملک محقق شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی این املاک ۱۸ هزار میلیارد ریال است، افزود: عمده این تملک‌ها مربوط به پروژه‌های هسته مرکزی شهر قم از جمله بلوار جعفر طیار و خیابان شهدای دروازه ری است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار قم با اشاره به برگزاری جلسات کمیته ارزیابی املاک برای حراست از حقوق شهرداری و مالکان در امر تملک گفت: در سال گذشته حدود ۷۰ جلسه توسط این کمیته تشکیل شد تا املاک به‌صورت منصفانه و شفاف خریداری شود.

توکلی مقدم افزود: با اقدامات انجام شده توانستیم ۱۴۶۰۰۰ متر مربع به متراژ املاک شهرداری چه در سطح خیابان‌ها و معابر چه در حوزه دارایی‌های ملکی اضافه کنیم.

وی با اشاره به اهتمام شهرداری قم برای شفاف سازی و ثبت کاداستری املاک شهری خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۰۰۰ سند کاداستری برای شهرداری صادر شد و یکی از اقدامات مهم ما انتظام بخشی به املاک بلوار پیامبر اعظم (ص) بود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم پیگیری اراضی خام شهری و مولد سازی آن‌ها را از دیگر اقدامات مهم این معاونت دانست و افزود: مالکان بزرگ شهری به اداره کل املاک شهرداری قم دعوت شده و با آن‌ها مذاکرات لازم برای تفکیک اراضی خام صورت می‌گیرد که در هر پرونده حدود ۵۰ درصد سهم شهرداری قم بابت شوارع و کاربری‌ها اخذ می‌شود.

کد خبر 753319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    5 1
    باسلام ودرود ب مسئولین زیر ربط ومربوطه وشهرداری ها خواهش بنده اینکه اقا ب مردم ب راحتی پروانه ساخت بدهید تاکسی مجبور نشود بدون پروانه ساختمان بسازه یا اگرشخصی ب هردلیل خونه ای خریده یاساخته لطفا عدم خلاف را اسان بگیرید تا طرف بدون پرداخت کنه وقتی ب شهرداری مراجعه میکنی برای عدمدخلاف مبلقی بهت میگه که مخت سوت میکشه ۱۵۰ م ۲۰۰ برای یه خونه ۷۰ متری لطفا ب این امر رسیدگی بفرمایید تشکراز همه مسئولین محترم شهرداری
    • مردم IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 0
      امثال شما فکر خودتونید فقط،رفتی همینطوری ساختی حالا زورت اومده به شهرداری پول بدی
  • من CA ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    4 1
    سلام زمین های مردم تو بوستان جوان هم جز این طرح هستش درسته؟چند سال مردم در مورد این زمین ها با شهرداری مشکل دارن؟خوب یاد گرفته شهرداری قم میخواد مفت زمینارو از چنگ مردم در بیاره خجالت داره واقعا شهرداری باید حامی مردم باشه ولی به نظر میرسه مردم حامی شهرداری هستن چون دست شهرداری تو جیب مردمه زمین هایی که متری 5 قیمت دارن و متری 1 تومن می‌خره زورتون میرسه می‌خورید دیگه ما هم که هیچ ما نگاه
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    میگم چرا در گزارشهای شما کلمه های بیگانه است شوارع را از کجا دراوردید