زیرساخت‌های معدنی خراسان جنوبی با همکاری ایمیدرو توسعه می‌یابد

استاندار خراسان جنوبی گفت: زیرساخت‌های معدنی خراسان جنوبی با همکاری ایمیدرو توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت اظهار کرد: در دیدار با محمدرضا موثقی نیا، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در محل وزارت صمت مسائل و ظرفیت‌های خراسان جنوبی مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: در این دیدار با توجه به اشراف اطلاعاتی مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به ذخایر معدنی خراسان جنوبی، گزارشی از اقدامات دولت سیزدهم در راستای بهره‌برداری هر چه بیشتر از این ظرفیت‌ها ارائه شد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موانع در مسیر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های معدنی استان، نبود و ناکافی بودن زیرساخت‌ها به‌ویژه در حوزه آب و برق است به همین دلیل طی ۲ سال گذشته در راستای رفع این مشکل، اقدامات زیادی انجام شد.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت حوزه‌های دولتی و بخش خصوصی در تأمین زیرساخت‌ها به طور ویژه در دستور کار بوده است، متذکر شد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در زمینه تأمین و توسعه زیرساخت‌های معدنی به‌طور ویژه با استان همراهی داشته است.

قناعت با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های ایمیدرو در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در این جلسه موضوع مشارکت ایمیدرو در طرح انتقال پساب دشت بیرجند به معادن خوسف و نهبندان پیشنهاد شد که نظر مساعد معاون وزیر را به همراه داشت.

وی تصریح کرد: همراهی ایمیدرو با اجرای خط انتقال برق از شاه‌کوه به معادن هیرد، شادان و قلعه زری، مطالبه دیگری بود که در این جلسه مطرح شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این طرح، مصوبه سفر دوم رئیس‌جمهور به استان نیز است، گفت: ایمیدرو با مشارکت در اجرای این خط انتقال، استان را همراهی می‌کند.

وی با اشاره به نتایج مثبت این دیدار، تأکید کرد: تحقق این ۲ موضوع، کمک بسیار خوبی به توسعه صنایع معدنی در استان خراسان جنوبی خواهد بود.

به گزارش ایمنا، این دیدار با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همراه بود.

کد خبر 753316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.