نام‌گذاری کوچه‌ها و معابر یکی از مصادیق حقوق شهروندی است

رئیس کمیسیون فرهنگی شهر سنندج، نامگذاری کوچه‌ها و معابر را یکی از مصادیق حقوق شهروندی دانست و گفت: هدف اصلی نام‌گذاری هویت بخشی به میادین، معابر و کوچه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیف‌الله رضایی، امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت_ در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج که در مورد نام‌گذاری معابر و کوچه‌های این شهر، بویژه ناحیه منفصل شهری نایسر بود، اظهار کرد: نامگذاری در نگاه اول شاید امری ساده به نظر برسد، اما پیچیدگی‌ها و اهمیت خاص خود دارد.

وی نام‌گذاری کوچه‌ها و معابر را یکی از مصادیق حقوق شهروندی دانست و افزود: هدف اصلی نام‌گذاری، هویت‌بخشی به میادین، معابر و کوچه‌ها است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شهر سنندج خاطرنشان کرد: نام‌گذاری، شناسنامه هر مکان محسوب می‌شود که اگر به صورت صحیح مورد کارشناسی صورت نگیرد، حقوق شهروندان ضایع می‌شود.

رضایی ادامه داد: اگر معابر و کوچه‌های شهر نام‌گذاری نشود حتی در ارائه خدماتی همچون اورژانس، آتش نشانی، پست و… اختلال ایجاد خواهد شد و عملاً حیات و زندگی افراد نیز تحت تأثیر این قضیه قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: نام‌گذاری شرایط و ضوابط خاص خود را دارد و پس از تأیید در شورا و شهرداری باید در کمیته انطباق نیز به تصویب برسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شهر سنندج اضافه کرد: یکی از اقدامات خوب شورای دور پنجم و ششم شهر سنندج ساماندهی معابر و کوچه‌ها بود که در این راستا ساخت ۱۵۰۰ تابلو جدید در دستور کار شهرداری قرار گرفت و به پیمانکار واگذار شد.

رضایی تاکید کرد: همه باید با تلاش و همکاری با یکدیگر مشکلات را حل کنیم که در راستای حل این مشکل نیز نیازمند همکاری اداره پست، شهرداری و خود مردم و معتمدان محل هستیم.

نام‌گذاری کوچه‌ها و معابر یکی از مصادیق حقوق شهروندی است

مهدی زندیه، سرپرست سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج نیز در این جلسه اظهار کرد: از ۱۵۰۰ تابلویی که مقرر شده بود برای شهر سنندج ساخته شود، پیمانکار ۹۹۷ مورد را تحویل داده و از ساخت و تحویل مابقی صرف‌نظر کرده است.

طرح اقامه دعوا، علیه پیمانکار خاطی

شاهو رفیق دوست، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری سنندج نیز در این جلسه اظهار کرد: علیه پیمانکاری که به تعهدات خود در قبال ساخت ۱۵۰۰ تابلو نامگذاری برای شهرداری سنندج عمل نکرده، طرح دعوا خواهیم کرد.

وی افزود: با محدودیت‌های مالی روبرو هستیم و امکان نصب تابلو جدید برای همه کوچه‌های نایسر را در سال ۱۴۰۳ نداریم.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: شهرداری ساخت تابلوهای الکترونیکی را نیز در دست اقدام دارد که با QR که در آن موجود است، کل مشخصات ساختمان را به فرد ارائه می‌دهد.

به گزارش ایمنا در این جلسه مصوب شد: کوچه‌های ناحیه منفصل شهری نایسر مشخص و جهت نامگذاری به شورا و شهرداری اعلام شود. تعداد باجه‌های دفتر خدمات ارتباطی که امورات پستی را انجام می‌دهند در نایسر افزایش یابد. ۵۰ تابلو جدید برای معابر اصلی توسط شهرداری تقبل هزینه و ساخته شود. همه نامگذاری‌ها و تغییرات آن از سال ۱۳۹۸ به اداره پست اعلام شود. یک جلسه با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در راستای ساماندهی این نام‌گذاری‌ها و اعطای اعتبارات لازم برگزار شود. معتمدان محلی نیز کدپستی‌های منطقه نایسر را با همکاری اداره پست مشخص کنند.

کد خبر 753292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.