نمایندگان کرمانشاه در مجلس دوازدهم را بشناسید

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشخص شدن ۲ نماینده دیگر حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه برگزار و تکلیف هشت نماینده راه یافته استان به مجلس دوازدهم مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی سال گذشته، جمعه یازدهم اسفند در استان کرمانشاه و همزمان با سراسر کشور برای تعیین هشت نماینده برگزار شد.

طبق اعلام مسئولان، بیش از یک میلیون و ۶۴۱ هزار نفر در استان کرمانشاه واجد شرایط رأی دادن بودند و برای این افراد یک هزار و ۶۶۰ شعبه ثابت و سیار برای اخذ رأی تدارک دیده شده بود.

با پایان کار رأی‌گیری و شمارش آرا، تکلیف شش نماینده راه یافته به بهارستان مشخص شد و تنها در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه بود که کار به دور دوم کشیده شد.

حوزه انتخابیه اورامانات، حوزه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، حوزه اسلام‌آباد غرب و دالاهو، حوزه صحنه، کنگاور و هرسین و حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی از حوزه‌هایی بود که در همان دور نخست، تکلیف نامزدها و فرد منتخب راه یافته مشخص شد.

نمایندگان کرمانشاه در مجلس دوازدهم را بشناسید

انتخاب رستگاری یوسفی در حوزه اورامانات

در حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی رستگار یوسفی توانست با کسب بیشترین آرا به مجلس دوازدهم راه پیدا کند. در حوزه انتخابیه اورامانات در مجموع از ۶۷ هزار و ۲۹۷ رأی مأخوذه، رستگار یوسفی با ۲۵ هزار و ۷۱۷ رأی و کسب بیش از ۴۴ درصد آرا، توانست یکی از هشت نماینده استان در مجلس آینده لقب بگیرد.

نمایندگان کرمانشاه در مجلس دوازدهم را بشناسید

حضور دوباره فتح‌الله حسینی در مجلس

در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز فتح الله حسینی توانست با اکثریت آرا خود را به مجلس دوازدهم برساند. در این حوزه انتخابیه ۷۶ هزار و ۸۰۲ رأی به صندوق‌ها انداخته شد و حسینی توانست با کسب ۳۸ هزار و ۴۳۴ رأی و کسب ۵۳ درصد آرا پس از یک دوره غیبت، بازهم خود را در مجلس ببیند.

نمایندگان کرمانشاه در مجلس دوازدهم را بشناسید

شیخ وحید احمدی نماینده حوزه انتخابیه شرق استان شد

کار رأی‌گیری در حوزه‌های شرقی استان شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین انجام شد و حجت‌الاسلام وحید احمدی توانست پس از یک دوره غیبت دوباره از مردم رأی اعتماد بگیرد. در این حوزه انتخابیه در مجموع ۹۱۶ هزار و ۱۰۱ رأی به صندوق‌ها انداخته شد که حجت‌الاسلام احمدی توانست با ۳۲ هزار و ۵۷۶ رأی در مجموع ۳۴ درصد آرا را به خود اختصاص دهد و روانه بهارستان شود.

نمایندگان کرمانشاه در مجلس دوازدهم را بشناسید

اعتماد دوباره مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو به مجتبی بخشی‌پور

در حوزه انتخابیه اسلام‌آباد غرب و دالاهو نیز مجتبی بخشی‌پور توانست گوی سبقت را از رقبا برباید و با اعتماد دوباره مردم این شهرستان‌ها در مجلس بعدی نیز حضور داشته باشد. در حوزه انتخابیه اسلام‌آباد غرب و دالاهو، مجتبی بخشی‌پور توانست از مجموع ۷۶ هزار و ۳۲۵ رأی، در مجموع ۳۰ هزار و ۷۳۷ رأی را به خود اختصاص دهد و بازهم نماینده این حوزه لقب بگیرد.

نمایندگان کرمانشاه در مجلس دوازدهم را بشناسید

رأی مردم سنقروکلیایی به حجت‌الاسلام حسینی‌کیا

در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی نیز کار رأی‌گیری انجام شد و حجت‌الاسلام حسینی‌کیا توانست با کسب اکثریت آرا برای دومین بار پیاپی نماینده مردم این شهرستان لقب بگیرد. در این حوزه ۴۵ هزار و ۴۳۱ رأی به صندوق‌های اخذ رأی انداخته شد که حجت الاسلام زمانی‌کیا با ۱۱ هزار و ۱۲ رأی و کسب بیش از ۲۵ درصد آرا به مجلس دوازدهم راه یافت.

کشیده شدن انتخابات حوزه کرمانشاه به دور دوم

تنها حوزه انتخابیه‌ای که از استان کرمانشاه به دور دوم کشیده شد مربوط به حوزه شهرستان کرمانشاه بود که از سه نماینده خود تنها یک نفر را شناخت و کار انتخاب آن‌ها به دور دوم کشیده شد. در انتخابات این حوزه انتخابیه محمد رشیدی توانست ۶۱ هزار و ۵۸ رأی کسب کند و برأی دومین بار متوالی به بهارستان راه یابد.

عبدالرضا مصری نیز با ۴۷ هزار و ۶۷۱ رأی، فضل الله رنجبر با ۳۴ هزار و ۱۳۸ رأی، جهانبخش امینی با ۳۱ هزار و ۷۸۲ رأی و ابراهیم رحیمی زنگنه نیز با ۲۹ هزار و ۹۸۶ رأی به دور دوم راه یافتند تا برای کسب دو کرسی دیگر با هم رقابت کنند.

نمایندگان کرمانشاه در مجلس دوازدهم را بشناسید

نمایندگان کرمانشاه در مجلس دوازدهم را بشناسید

رأی مردم کرمانشاه به مصری و رنجبر

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه بیست‌ویکم اردیبهشت در حوزه انتخابیه کرمانشاه و همزمان با سراسر کشور برگزار شد. در این رأی‌گیری که ۱۵۸ هزار و ۸۶۱ رأی صحیح به صندوق‌ها ریخته شد «عبدالرضا مرزی» با کسب ۷۳ هزار و ۸۹۴ رأی و «فضل الله رنجبر» با کسب ۵۴ هزار و ۱۲۱ رأی توانستند بر دو رقیب دیگر خود پیشی بگیرند و روانه مجلس شوند.

ابراهیم رحیمی زنگنه و جهانبخش امینی دیگر نفرات راه یافته به دور دوم به ترتیب ۴۸ هزار و ۱۸۴ رأی و ۴۷ هزار و ۷۱۶ رأی کسب کردند و از رفتن به بهارستان بازماندند.

کد خبر 753060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.