انقلاب تردد در زیباترین شهر جهان با تونل زیرزمینی ۱۵ مایلی

زیرساخت‌های سیدنی استرالیا، یکی از زیباترین شهرهای جهان، با افتتاح فاز نهایی یک شبکه بزرگ جاده‌ای زیرزمینی در نوامبر گذشته، دستخوش تغییر و تحول بسیار شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سیدنی، یکی از زیباترین، دیدنی‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان، میزبان یک تونل زیرزمینی پیشگامانه جدید و باورنکردنی به ارزش ۱۶ میلیارد پوند و ۱۵ مایل طول است که شبکه حمل‌ونقل شهر را به‌طور کامل متحول کرده و پس از نزدیک به یک دهه ساخت، نوید انقلابی در تردد میلیون‌ها نفر را در این شهر می‌دهد.

رانندگان اکنون می‌توانند از کوه‌های آبی تا پل بندرگاه سیدنی بدون برخورد با یک چراغ راهنمایی تردد کنند و زمان سفر برای ساکنان حومه غربی این شهر به منطقه تجاری مرکزی به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا کرده است.

ساکنان این مناطق سال‌ها اختلالاتی از جمله سر و صدا، عملیات جاده‌ای و تخریب خانه‌های میراثی را تحمل کردند و اعتراض‌های بی‌شمار برای مقابله با این طرح، ماهیت بحث‌انگیز پروژه را نشان می‌داد. عوارض تحمیل‌شده بر رانندگان نیز حاکی از بار مالی قابل‌توجهی است که بر بهره‌وران از زیرساخت‌های جدید تحمیل شده است.

انقلاب تردد در زیباترین شهر جهان با تونل زیرزمینی ۱۵ مایلی

این شبکه پیچیده از تونل‌ها که مسیرهای کلیدی مختلف سیدنی را به هم متصل می‌کند، نماد یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های جاده‌های زیرزمینی در جهان است و در ابتدا هزینه‌ای هشت میلیارد پوندی برای آن برآورد شده بود، با این حال قیمت پروژه در طول ساخت به بیش از ۱۶ میلیارد پوند افزایش داشت.

تأمین مالی پروژه از سوی دولت‌های فدرال و ایالتی در طول چرخه عمر پروژه بسیار مهم بوده است، به طوری که امتیاز عوارض اکنون در اختیار یک کنسرسیوم خصوصی شهر قرار دارد. ساختار مالکیت تونل نشان می‌دهد که استفاده از آن تا سال ۲۰۶۰ پولی خواهد ماند و نرخ عوارض سالانه افزایش خواهد داشت.

تأثیر این تونل که به‌عنوان راه‌حلی برای چالش‌های مختلف حمل‌ونقل و کاتالیزوری برای نوسازی شهری پیش‌بینی شده بود، بر چشم‌انداز و جوامع سیدنی همچنان مورد بحث است و به‌رغم دستاوردهای آن در ساده‌سازی جریان ترافیک، هنوز سوالات بدون پاسخی در مورد اثربخشی بلندمدت و تحقق وعده‌های آن وجود دارد.

انقلاب تردد در زیباترین شهر جهان با تونل زیرزمینی ۱۵ مایلی

کد خبر 752926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.