کیفی‌سازی کود کمپوست در سایت البرز قم انجام شد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در خصوص کیفی‌سازی کود کمپوست گفت: برای نخستین‌بار در کشور با طراحی و سفارش تولید یک دستگاه آسیاب خوردکن، بخشی از کود را که از نظر سایز مطلوب بازار نبود، بهبود بخشیدیم.

سیدعبدالله میر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، اظهار کرد: برای شهرک بازیافت قم، قطعه زمینی از سوی مراجع ذی‌ربط اختصاص پیدا کرده که محصورسازی و قطعه‌بندی شده است.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد این شهرک گاراژهای غیرمجاز جمع‌آوری پسماند در سطح شهر باید به این مکان منتقل شود، افزود: این مرکز می‌تواند مکانی برای فعالیت صنایع تبدیلی باشد تا مشکلات زیست‌محیطی از شهروندان دور شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: با ایجاد زیرساخت برای سایت البرز این امکان فراهم می‌شود که بخش خصوصی با میل بیشتر برای سرمایه‌گذاری جذب شود.

میرابراهیمی با بیان اینکه دو نرم‌افزار برخط برای تحویل پسماند خشک شهروندان در سطح شهر فعال شده است، اضافه کرد: از شهروندان تقاضا داریم که از ظرفیت این نرم‌افزارها استفاده کنند.

وی در خصوص کیفی‌سازی کود کمپوست اضافه کرد: برای نخستین‌بار در کشور با طراحی و سفارش تولید یک دستگاه آسیاب خرد کن، بخشی از کود را که از نظر سایز مطلوب بازار نبود، بهبود بخشیدیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در خصوص تملک ۴۴ هزار هکتاری زمین برای مرکز پردازش گفت: برای اجرای این پروژه ۱۰ سال پیگیر بودیم و اکنون با همراهی مراجع ذی‌ربط به نتیجه رسیده است.

میرابراهیمی با اشاره به اخذ تسهیلات از نهادهای مختلف، افزود: بخشی از ماشین‌آلات فرسوده بود که با اخذ تسهیلات توانستیم این مشکل را رفع کنیم.

کد خبر 752888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.