ساماندهی و مهارت‌آموزی معتادان مورد تاکید دولت سیزدهم است

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: ساماندهی و مهارت‌آموزی معتادان وظیفه حاکمیت بوده و مورد تاکید دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سردار اسکندر مؤمنی، امروز _شنبه بیست‌ودوم اردیبهشت_ در آئین افتتاح مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب موضوع ماده ۱۶ مردان ارومیه، ضمن قدردانی از مسئولان استانی و به ویژه استاندار آذربایجان‌غربی برای راه‌اندازی مرکز مذکور، با بیان اینکه ساماندهی و مهارت‌آموزی معتادان مورد توجه دولت است، اظهار کرد: رئیس‌جمهور از روزهای ابتدایی تشکیل دولت سیزدهم، همواره بر ساماندهی معتادان تاکید داشته‌اند و دستورات ویژه‌ای در این حوزه صادر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه معتاد عضوی از جامعه است و اگر در اثر غفلت، معتاد شده نباید در گوشه خیابان رها شود، افزود: این وظیفه حکومت است تا فرد معتاد را درمان کرده و با مهارت‌آموزی یا بازآموزی مهارت، آنها را به آغوش خانواده برگرداند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه اعتیاد یک آسیب مهم و منشأ بسیاری از سایر آسیب‌ها چون طلاق و جرایم خرد و سنگین است، گفت: وظیفه همه است که برای ساماندهی معتادین، دست در دست هم دهیم و تا شاهد ریشه‌کنی اعتیاد به معنای واقعی در جامعه باشیم.

مؤمنی در پایان، مهارت‌آموزی و اشتغال و توانمندسازی را حلقه مفقوده در درمان معتادان دانست و تصریح کرد: اگر مشکل مهارت‌آموزی و اشتغال حل نشود، احتمال بازگشت معتادان بهبود یافته به سمت اعتیاد وجود دارد.

کد خبر 752564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.