مطالعات علمی برای جلوگیری از چالش سیلاب در محدوده شهر رویاها

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: به‌دنبال بارش‌های اخیر باران در اردیبهشت، ضمن آب‌گرفتگی قسمتی از اماکن این مجموعه، بعضی تجهیزات، تأسیسات و پشتیبانی این شهربازی دچار آسیب‌دیدگی و خسارت شد.

سعید ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بارش‌های شدید روزهای اخیر در شهربازی شهر رویاها اظهار کرد: به دنبال اعلام هشدار نارنجی هواشناسی در اصفهان، در روزهای پایانی هفته گذشته شاهد بارش‌های شدید باران در اصفهان و وقوع حادثه سیل در شهربازی شهر رویاها بودیم.

وی با اشاره به آب‌گرفتگی در برخی بخش‌های تأسیساتی این مجموعه افزود: قسمت‌های موتورخانه، کارگاه، سالن ورودی و سالن خروجی سینما شهر واژگون، موتورخانه کورال در مجاورت سینما دنیای زیر آب، موتورخانه سالن بازی‌های رایانه‌ای با مساحت حدودی نزدیک به ۴ هزار متر مربع دچار آبگرفتگی شد.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با تأکید بر اقدامات عملیاتی تیم‌های فنی و تأسیساتی شرکت طی ۲۴ ساعت مداوم گفت: در این مسیر همراهی خوب معاونت خدمات شهری منطقه ۴ را شاهد بودیم و تیم‌های فنی شرکت به سرعت به سمت راه‌اندازی مجدد مجموعه‌ها وارد شدند به گونه‌ای که ۴۸ ساعت بعد مجموعه آماده خدمت رسانی مجدد شد.
وی بیان کرد: از جمله خسارات این حادثه می‌توان به بروز مشکل در ۲۵ پمپ در محل موتورخانه‌های مجموعه‌ها، ۶۰ پروژکتور و ۹ بازی رایانه‌ای اشاره کرد که همه موارد جهت راه‌اندازی مجدد و اصلاح وارد سیکل تعمیرات خوبی شد.

ساکت ادامه داد: همچنین مفقود شدن برخی ابزارآلات فنی، گل گرفتگی تجهیزات سبک و سنگین، ورود رطوبت کامل در تجهیزات برقی سینا شهر واژگون از دیگر خسارات ناشی از وقوع سیل در مجموعه شهر رویاها بوده است که ظرف ۴۸ ساعت در زمینه عارضه یابی و رفع مشکل اقدام شد.

وی درباره اقدامات صورت گرفته برای مرتفع سازی آبگرفتگی مجموعه‌های این شهربازی خاطرنشان کرد: بهره گیری از ۶ کف‌کش برای تخلیه آب و تهیه الزامات و تجهیزات مورد نیاز از قبیل چکمه، لجن‌کش، پامچو و سایر تجهیزات فوری ازجمله موارد تهیه شده برای اصلاح فوری اماکن تحت مدیریت بوده است.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با بیان آنکه اصلاح، پاکسازی و تخلیه آب اماکن این مجموعه طی ۴۸ ساعت توسط ۵۳ نفر نیروی خدمات و پشتیبانی صورت پذیرفت اظهار داشت: به دنبال بارش‌های شدید باران، حدود ۳ میلیون لیتر آب از محل ضلع شمال شرقی شهربازی شهر رویاها واقع در کوه نخودی تخلیه شد.

وی افزود: بلافاصله بعد از بروز حادثه با هماهنگی انجام شده با یکی از مجموعه‌های دانشگاهی شهر کار مطالعات و عارضه یابی میدانی بروز حادثه به منظور تمهید و جلوگیری در حوادث مشابه در دستور کار قرار گرفت و فرایند تهیه گزارش و پیشنهاد عمرانی، تأسیساتی، آبخیزداری در این خصوص در قالب طرح طی چند روز آینده نهایی و در حوزه‌های فرادستی اعلام می‌شود.

کد خبر 752226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.