صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم گفت: شهرداری قم در نظر دارد، صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان را به منظور تحقق شعار سال تشکیل دهد.

علی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: دو مجتمع سرمایه گذاری با کاربری مسکونی – تجاری سال ۱۴۰۲ تکمیل شد که یکی در بلوار پیامبر اعظم (ص) و یکی دیگر در بلوار غدیر است.

وی افزود: برای سال ۱۴۰۳ نیز دو مجتمع یکی در بلوار پیامبر اعظم (ص) و یکی در بلوار امام رضا (ع) در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم خاطرنشان کرد: امید است که سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم با توجه به شعار سال که رهبر انقلاب انتخاب کردند بتواند در تولید مسکن مشارکت داشته باشد.

رمضانی تصریح کرد سازمان در بلوار امام رضا (ع) و در یک مجموعه ۲۰۰ واحدی شراکت دارد و مجتمع‌هایی که در بلوار پیامبر اعظم (ص) است هرکدام ۱۰۰ واحد را شامل می‌شوند.

وی گفت: ۶ بلوک دیگر در مجموعه ۴۸ هکتاری پردیسان وجود دارد که برای سال ۱۴۰۳ جذب سرمایه گذار انجام می‌شود.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم عنوان کرد: در سایت ۴۸ هکتاری بر اساس نقشه‌ها و ابعاد، هرکدام از زمین‌ها حداقل ۷۰ یا ۸۰ واحد محصول خواهند داشت و نیاز پردیسان برای واحدهای تجاری را تأمین می‌کند.

رمضانی تاکید کرد: سال گذشته یک بلوک در بلوار پیامبر اعظم (ص) به مجموعه‌های فرهنگی در قالب موزه دین و زندگی تحویل داده شد و این مجموعه هم اکنون در حال گرفتن پروانه و تأیید نقشه‌هایش است.

وی گفت: در خصوص مجموعه‌های ورزشی، مجموعه‌ای مختص بانوان آماده شده تا بتوان در بوستان نجمه آن را به بهره برداری رساند.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم با بیان اینکه سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم تصمیم دارد یک صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان ایجاد کند اظهار کرد: هدف این است که مردم بتوانند در پروژه‌های شهری مانند ساخت بدنه خیابان جعفر طیار (ع) مشارکت کنند.

رمضانی اضافه کرد کرد: این اقدام یک مسیر جدید در مدیریت شهری برای استفاده از سرمایه‌های مردم و ایجاد زمینه مشارکت اقتصادی برای شهروندان است.

وی ادامه داد: این صندوق‌ها بر اساس قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها ایجاد می‌شود و می‌تواند جذب سرمایه از اشخاص حقیقی و حقوقی داشته باشد.

کد خبر 750858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.