وارد آمدن خسارت به ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری استان ایلام

معاون توسعه امور زیربنایی اداره کل امور عشایر استان ایلام گفت: طی بارش‌های رگباری اخیر به بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری خسارت وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، فرزاد اسماعیلی امروز _شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر بر اساس برآوردهای اولیه بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به حوزه عشایری استان وارد کرد.

وی افزود: میزان خسارت‌های وارده به ایل‌راه‌ها از ۳۰ درصد تا تخریب کامل بوده و همچنین بخشی از ابنیه فنی عشایر مانند پل‌ها نیز خسارت جدی دیده است.

معاون توسعه امور زیربنایی اداره کل امور عشایر استان ایلام خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت به ایل‌راه‌ها در شهرستان آبدانان گزارش شده که بر این اساس ،۲۵۰ کیلومتر از راه‌های عشایری این شهرستان تخریب شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: ۵۰ رأس از احشام عشایری در این بارندگی‌های اخیر تلف شد که ۳۵ رأس آن‌ها به علت حمله گرگ در شهرستان ملکشاهی هنگام بارش‌ها از بین رفت.

وی ادامه داد: هرچند برای عشایر آسیب دیده اقدامات خدماتی همچون تأمین آب آشامیدنی و مایحتاج ضروری انجام شده است، اما تا زمان خروج سیستم‌های بارشی از استان امکان تعمیر و بهسازی راه‌ها وجود ندارد.

کد خبر 750826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.