۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۹
علت فوت کارگر معدن در کرمان چه بود؟

رئیس حوزه قضایی شهرستان کوهبنان از تشکیل پرونده قضایی برای بررسی علت فوت یک کارگر در یکی از معادن این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان، علی محبوب‌پور اظهار کرد: پس از کسب گزارشی مبنی بر وقوع حادثه و فوت یکی از کارگران معدن زغال‌سنگ، رسیدگی به موضوع در دستور کار دستگاه قضائی قرار گرفت و صورت‌جلسه با حضور شاهدان و همکاران فرد متوفی تنظیم شد.

وی افزود: تحقیقات مقدماتی درباره علت فوت این فرد در حال انجام است و نظر قطعی، پس از اعلام نظر پزشکی قانونی، بازرسان مربوطه و اداره کار اعلام خواهد شد.

رئیس حوزه قضائی شهرستان کوهبنان با تاکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در معادن تصریح کرد: در صورت اثبات تخلف، قصور و کوتاهی از جانب کارفرمایان و مسئولان مربوطه با افراد خاطی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

به گفته مرتضی اکبری، مسئول شورای کارگری معدن هشونی این کارگر معدن به نام عبدالله اسماعیلی ۴۱ ساله با ۱۸ سال سابقه کاری، متأهل، دارای دو فرزند و ساکن روستای جور کوهبنان بود که در این حادثه جان خود را از دست داد.

وی با اشاره به تشریح این حادثه گفت: در پی حادثه‌ای در معدن هشونی شرکت زغال‌سنگ، دست یکی از کارگران در نوار نقاله گیر می‌کند و از بدنش جدا می‌شود و به علت خون‌ریزی شدید قبل از انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست می‌دهد.

کد خبر 750795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.