مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند

رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: یکی از وظایف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حمایت از رخدادهای بین‌المللی برای توسعه علم هسته‌ای بوده و حضور رافائل گروسی در اصفهان مهر تایید بر حمایت آژانس از این رویداد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد کریمی‌ثابت صبح امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نشست خبری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ اظهار کرد: نخستین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای از فردا، هفتم اردیبهشت به مدت سه روز در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنفرانس نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است، افزود: سال گذشته در دیدار همکاران صنعت هسته‌ای با رهبری، معظم‌له بر گسترش همکاری بین‌المللی با کشورهای همسو تاکید کردند، در این راستا این موضوع در سازمان انرژی اتمی هدف‌گذاری شد و انجمن هسته‌ای پس از ۲۹ دوره کنفرانس هسته‌ای، شرایط را برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای مهیا دانست و شاهد استقبال بسیار خوبی برای حضور در کنفرانس هستیم.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای این کنفرانس ارسال شده است و بیش از ۵۰ دانشگاه در این مسیر حضور داشتند و حدود ۴۰۰ مقاله تأیید شده است، همچنین ۱۶ میزگرد در این کنفرانس پیش‌بینی شده است، حدود ۱۰۰ سخنران به عنوان نویسندگان علمی این مقالات به عنوان سخنران انتخاب شده‌اند.

کریمی‌ثابت با بیان اینکه این کنفرانس بستری برای حضور فعالان صنعت هسته‌ای شده است، تصریح کرد: تلاش شده است دانشجویان، دانشگاه‌ها و اساتید صنعت و همه با آخرین پژوهش‌های هسته‌ای ایران آشنا شوند.

وی با اشاره به سخنرانی حدود ۱۰۰ سخنران که بیشتر آن‌ها از کشورهای دیگر هستند، گفت: در میزگردهای جانبی کنفرانس، بیش از ۸۰ سخنران و پژوهشگر علمی، دانشگاه و صنعتی حضور دارند.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران تصریح کرد: موضوع برگزاری کنفرانس بین‌المللی در حضور مدیرکل آژانس دو سال پیش در حاشیه کنفرانس ملی موضوع برگزاری این کنفرانس مطرح شد و در این راستا مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در افتتاحیه این کنفرانس حضور خواهد یافت.

کریمی‌ثابت ادامه داد: نمایشگاه آخرین دستاورد صنعت هسته‌ای در حاشیه کنفرانس و طی سه روز برگزار می‌شود، استقبال از این کنفرانس خوب بوده که نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است، ۵۰ دانشمندان از ۵ قاره دنیا میهمان این کنفرانس هستند، رادیوداروها، کاربرد پرتوها از جمله موضوعات مورد استقبال این کنفرانس است.

وی با بیان اینکه سازمان انرژی اتمی حمایت‌های فراوانی برای برگزاری این کنفرانس انجام داد، تاکید کرد: دلیل برگزاری این کنفرانس در اصفهان به این دلیل است که این شهر ظرفیت بالایی برای موضوعات هسته‌ای دارد، اصفهان یک شهر تاریخی و جذاب است که تمدنی چند ساله دارد، بنابراین قرار گرفتن این دو مؤلفه اصفهان را شهری مناسب برای برگزاری این کنفرانس در نظر گرفته شد.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران یکی از وظایف آژانس بین‌المللی حمایت از رخدادهای بین‌المللی برای توسعه علم هسته‌ای است، یادآور شد: از این‌رو آژانس بین‌المللی استقبال گسترده‌ای از برگزاری این کنفرانس داشت و حضور گروسی مهر تأیید بر حمایت آژانس از رخدادهای علمی بین‌المللی است.

وی افزود: مشکلات کنونی جهانی، راه‌حل‌های جهانی می‌خواهد که یکی راه‌حل‌ها برگزاری این رخدادهای بین‌المللی است.

کد خبر 750733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.