برآورد ۲۱۸ میلیارد تومانی برای تونل بلوار شهید کبیری

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از تکمیل تقاطع بلوار شهید کبیری و محله شهر قائم به منظور کاهش ترافیک ایجاد شده در این منطقه و بهبود عبور و مرور ساکنین و دانش آموزان خبر داد.

عباس حلوایی زاده در گفتگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار داشت: بلوار شهید کبیری در ادامه محور ترافیکی میانی شهر، از محله شهر قائم عبور می‌کند و در این سال‌ها عبور از این محله موجب یک گسست اجتماعی در این محله شده بود.

وی با اشاره به ایجاد به هم ریختگی ترافیکی در این محور افزود: به دلیل وجود ترددهای محلی و ادغام آن با ترافیک شهری، ایجاد محور موجب ایجاد مشکلاتی برای عبور و مرور نمازگزاران و دانش آموزان شده بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم اضافه کرد: به منظور حل این مشکل یک زیرگذر به طول ۷۵۰ طراحی شده است تا ترددها در تقاطع محور شهید کبیری و محله شهر قائم به صورت زیرگذر تسهیل شود.

حلوایی زاده با اشاره به اینکه این تقاطع به صورت ترانشه باز احداث شده و تنها در محله شهر قائم مسقف خواهد بود گفت: طول محور مسقف حدود ۱۰۰ متر تعیین شده است.

وی با اشاره به برآورد ۲۱۸ میلیارد تومانی این پروژه خاطرنشان کرد: به منظور انجام کار، یک مناقصه دو مرحله‌ای برگزار شده تا پیش از پایان اردیبهشت برنده مناقصه مشخص شود و کلنگ زنی اتفاق بیفتد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به دغدغه شهرداری قم برای کاهش مسیر عقد قرارداد و مقدمات اجرای یک پروژه عمرانی گفت: هر چه این فرایندها بیشتر تسهیل شود، پروژه‌ها با زمان و هزینه کمتر احداث خواهند شد.

کد خبر 750368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.