بارش‌های سیل‌آسا در یزد/ آسمان یزد بارانی است + فیلم

رئیس پیش‌بین هواشناسی استان یزد از روز گذشته باران‌های سیل آسا در برخی نقاط استان یزد آغاز شده و موجب پرآب شدن رودخانه‌های فصلی، سیلاب و آبگرفتگی معابر در استان شده است.

سیدعباس میرحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد اظهار کرد: هشدارهای به موقع نسبت به سامانه‌های اخیر در استان دامنه خسارت را تا حداقل ممکن کاهش داد و برای سامانه جدید بارشی که از روز چهارشنبه آغاز شده است، هشدار از روز دوشنبه صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای این سامانه در برخی نقاط هشدار نارنجی صادر گشت، بیشترین بارش‌ها از ظهر امروز پنجشنبه تا صبح جمعه شدید خواهد بود.

رئیس پیش‌بین هواشناسی استان یزد افزود: این بارش‌ها موجب وقوع روان آب، سیلاب و ایجاد خسارات در استان می‌شود، این سامانه در شرایط جوی هوای گرم خواهد بود.

میرحسینی بیان کرد: با توجه به اشباع سطح خاک، رطوبت قبلی در خاک در اثر بارش‌های گذشته قدرت نفوذ آب در خاک کمتر و روان آب‌ها بیشتر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: سامانه گرم است و برف‌هایی که در ارتفاعات استان است را نیز ذوب کرده و تشدید روان آب‌ها را خواهد داشت.

رئیس پیش‌بین هواشناسی استان یزد بیان کرد: در راستای پیشگیری، ارتقا و آمادگی در برابر بحران و پیشگیری از خسارت‌ها سامانه هشدار زرد صادر شده است و در صورت نیاز برای برخی نقاط هشدار نارنجی صادر خواهد شد.

کد خبر 750231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 0
    #تفت زیبا