مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟

مدیرکل دفتر موسیقی با تاکید بر اینکه تمام کنسرت‌های بوشهر طبق قانون بررسی و اجرا می‌شود، گفت: کنسرتی که لغو شده بود به‌زودی اجرا می‌شود و دیگر کنسرت‌ها نیز همچون گذشته ضمن بررسی قانونی مجوز اجرای خود را می‌گیرند؛ بنابراین جای نگرانی نیست و کنسرت‌ها برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه دیدار امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالان موسیقی، اعضای انجمن موسیقی و پیشکسوتان بوشهر شامگاه دوشنبه _دهم اردیبهشت_ در محل نشست‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد بوشهر برگزار شد؛ در این جلسه صمیمانه که به همراه افروغ مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر، حامد جلیلی مدیر دفتر سرود و محمدعلی مرآتی دبیر جشنواره موسیقی نواحی برگزار شد، فعالان موسیقی به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود پرداختند و پس از بیان دیدگاه‌های هنرمندان و فعالان موسیقی، سمیعی در طی سخنانی کوتاه با اشاره به پویایی و اهمیت موسیقی در بوشهر اظهار کرد: این جلسه نشان داد که چقدر موسیقی در بوشهر زنده، اثرگذار و پویا است؛ اگر هم مشکلی وجود دارد ما برای حل آن تمام تلاشمان را می‌کنیم.

وی با تبریک روز خلیج فارس افزود: امسال با همت اداره کل فرهنگ بوشهر، در جشنواره خلیج‌فارس کنسرت‌های متعدد و پرمخاطبی برگزار شد اما امیدواریم در سال آینده در روز خلیج فارس شاهد اجراهای متعدد و عالی بومی از خود بچه های بوشهر در این شهر باشیم.

مدیرکل دفتر موسیقی درباره انتقاداتی که درباره مشکلات ساختاری و اداری مطرح شد، پاسخ داد: صددرصد باید مشکلات ساختاری و فرایندی زودتر حل بشود و راه حل این مشکلات همین گفت‌وگوها و تعامل‌های میان ما و شما مانند این جلسه است که ایرادات را نشان بدهد تا آن‌ها را برطرف کنیم پس تعامل و گفت‌وگو میان ما ادامه دارد و سدی از سمت مدیران وجود ندارد.

سمیعی درباره اهمیت کنسرت‌ها و موسیقی در جامعه گفت: باور داریم که موسیقی به نشاط اجتماعی کمک می‌کند اما همان‌طور که بارها گفته‌ایم تنها مرجع صدور مجوز اجراهای صحنه‌ای وزارت فرهنگ است و همان‌طور که در سال گذشته نشان دادیم پای این مجوزها می‌مانیم.

وی با تاکید بر اینکه تمامی کنسرت‌های بوشهر طبق قانون بررسی و اجرا می‌شوند، ادامه داد: کنسرتی که لغو شده بود به‌زودی اجرا می‌شود و دیگر کنسرت‌ها نیز مانند گذشته ضمن بررسی قانونی مجوز اجرای خود را می‌گیرند؛ بنابراین جای نگرانی نیست و کنسرت‌ها برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر موسیقی درباره حل مشکل بیکاری فعالان موسیقی بوشهر در ایام مخصوصی مانند ایام عزاداری‌ها گفت: برای حل این مسئله به ارائه راه‌حل می‌پردازیم. به نظر می‌رسد که با برنامه‌هایی همچون رویدادهای پژوهشی و اجراهای مناسبتی بتوان کاری کرد تا در آن ایام این مشکل حل شود، البته برای این منظور باید با صندوق اعتباری هنر هماهنگی، مشورت و همکاری صورت بگیرد تا مشکلات مربوط به این ایام کمتر و در نهایت جبران شود.

منبع: فارس

کد خبر 749380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.