شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: شوراها از ارکان مهم تصمیم‌سازی و یکی از بی‌واسطه‌ترین حلقه‌های ارتباطی مردم با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داود قربانی عصر امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در یکصد و سی و چهارمین جلسه صحن علنی شورا شهر اظهارکرد: اصل شوراها یکی از اصول مترقی قانون اساسی است که از آیات نورانی قرآن و احادیث پیامبر اکرم (ص) و سرچشمه‌های زلال آموزه‌های دینی و نگاه امامین انقلاب به مشارکت موثر مردم در همه شئون سیاسی و اجتماعی نشات گرفته است.

وی افزود: بی‌تردید شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم، با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی و تمثیلی از احترام و اکرام به شخصیت و هویت مردم عزیز ایران اسلامی است.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک تصریح کرد: در این نهاد مشورت رکن رکین سلامت در تصمیم‌گیری و صلابت در اجرا است که جامعه را به سوی کمال و سعادت سوق داده و هر روز بیش از گذشته موجب توسعه و بالندگی همه‌جانبه شهرها و روستاها می‌شود.

قربانی ادامه داد: بدون تردید شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم، با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی و المانی از احترام و اکرام به شخصیت و هویت انسان و مردم عزیز ایران است.

وی خاطرنشان کرد: کشور در سطح کلان دارای شوراهای عالی بسیاری است تا تصمیمات مهم ملی از حوزه امنیتی گرفته تا مباحث مرتبط با حوزه تقنین بر اساس خرد جمعی گرفته شود.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: هنر انقلاب اسلامی این است که در تمام سطوح اعم از شهرها، بخش‌ها و روستاها کار را به دست خود مردم سپرده است و مردم با انتخاب نماینده اراده خود را بر امور حاکم می‌کنند.

قربانی اظهار کرد: شوراها حلقه وصل مردم با ارکان حاکمیت هستند و پیوند حاکمیت با مردم را تکامل بخشیده و قوی‌تر می‌شوند.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان انقلابی مردمی با این ساختار مردم را در تصمیم‌گیری‌ها صاحب نظر قرار داد، چرا که برای جامعه پر تراکمی مانند ایران امکان نظر خواهی از تک تک مردم وجود ندارد و مردم از این طریق اراده خود را به نمایش می گذارند.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک تاکید کرد: در صورتی که در خانه، سازمان و اجتماع همه افراد امکان اظهار نظر داشته باشند و اجازه دخالت در سرنوشت خود را بیابند، خودمحوری‌ها و خودکامگی‌ها و تفکر استبدادی بسته می‌شود و به همین علت امام علی (ع) استبداد را در برابر مشاوره قرار می دهد.

قربانی با تبریک روز خلیج فارس و روز معلم گفت: برخی از اعضای شورا در کسوت معلمی در حال خدمت هستند.

وی همچنین با گرامیداشت روز کار و کارگر افزود: برای تمامی صنعتگران و کارکنان خدوم واحدهای صنعتی استان آرزوی سلامتی و توفیقات روز افزون داریم.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک تصریح کرد: مدیریت شهری از اقدام جهادی و خیرخواهانه نیروهای انتظامی سراسر کشور، به‌خصوص استان و شهر اراک که همسو با سایر فعالین در حوزه عفاف و حجاب فعالیت دارد، تقدیر و تشکر می کند.

قربانی ادامه داد: بدون شک اقدامات صورت گرفته از سوی خدمتگزاران میهن و رهبر انقلاب در نیروی انتظامی در حوزه عفاف و حجاب مورد رضایت حضرت حق خواهد بود.

وی همچنین با قدردانی از اقدام جهادی صورت گرفته نیروهای مسلح که ضرب و شست عظیمی بر پیکره استکبار جهانی وارد کردند، گفت: اقدامات کور و سخیفی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای آن تدارک دیده‌اند با این اقدامات جهادی نقش بر آب خواهند شد.

به گزارش ایمنا، در صحن علنی شورای اسلامی شهر، همزمان با روز ملی خلیج فارس، از قطعه موسیقیایی آهنگ خلیج فارس که به سفارش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و به دو زبان فارسی و عربی ساخته شده است، رونمایی شد.

شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند

کد خبر 749158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.