رژیم صهیونیستی خواهان توسعه جنگ خارج از فلسطین است/ عملیات بدون اجازه آمریکا ممکن نبود

دیپلمات سابق کشورمان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی سعی دارد ایران را به جنگ و درگیری بکشاند و خواهان توسعه جنگ خارج از فلسطین است، گفت: تجهیزات حمله به کنسولگری ایران در دمشق آمریکایی بوده و به‌طور قطع رژیم صهیونیستی بدون اجازه آمریکا نمی‌توانسته است عملیاتی انجام دهد.

سعید صباح زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق اظهار کرد: این اقدام نشان‌دهنده استیصال رژیم صهیونیستی است؛ رژیم صهیونیستی که طی شش ماه جنگ مداوم علیه مردم فلسطین در غزه و مناطق دیگر نتوانسته است به اهداف خود برسد، سعی دارد با اینگونه اقدامات خلاف قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی، ایران را به جنگ و درگیری بکشاند و در عمل خواهان توسعه جنگ خارج از فلسطین است.

وی افزود: این در حالی است که توسعه جنگ به معنای تهدید صلح و امنیت جهانی خواهد بود و بنابراین این اقدام که با حالت دیوانه‌وار صورت گرفت، حاصل از یاس و ناامیدی رژیم صهیونیستی در برابر فشارهای داخلی علیه دولت نتانیاهو و فشار افکار عمومی جهان علیه رژیم است.

کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص اینکه آمریکا ادعا می‌کند نقشی در حمله اسرائیل به کنسولگری ایران نداشته است، گفت: مقامات آمریکا اظهار کرده‌اند که هواپیماهای آمریکایی اسرائیلی بعد از بلند شدن به آن‌ها اطلاع داده‌اند؛ این به این معنی است که تجهیزات آمریکایی بوده و به‌طور قطع رژیم صهیونیستی بدون اجازه آمریکا نمی‌توانسته است عملیاتی انجام دهد.

وی اضافه کرد: آمریکا اگر راست می‌گوید، نباید اجازه دهد که این هواپیماها حرکت کنند و تسلیحات و انواع اسلحه را به رژیم صهیونیستی بدهد؛ همین کافی است که این رژیم از اقدامات جنون‌آمیز و خلاف قوانین و مقررات بین‌المللی خود دست بکشد.

زنگنه در خصوص نحوه مواجهه و اقدام تلافی‌جویانه و مناسب جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران باید با عقل و تدبیر و بررسی همه جوانب نحوه عکس‌العمل و اقدام متقابل را بررسی کند و هیچ عجله‌ای در این زمینه نداشته باشد.

وی تاکید کرد: ایران تمدنی چند هزار ساله دارد و اینگونه اقدامات جنون‌آمیز هیچ لطمه‌ای به آن وارد نخواهد کرد، اما لازم است در برابر اقدامات خلاف قوانین و مقررات رژیم صهیونیستی اقدام مناسب و لازم را داشته باشد که یکی از این اقدامات مطرح کردن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل متحد و وارد کردن فشار حداکثری علیه رژیم صهیونیستی است.

دیپلمات سابق کشورمان خاطرنشان کرد: لازم است از کشورهای عضو شورای امنیت بخواهیم تا اسرائیل را طبق فصل هفتم منشور سازمان ملل مجازات و محکوم کنند، همچنین لازم است اقدامات دیگری نیز با درخواست ایران برای محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی توسط سایر کشورها و سازمان‌ها انجام شود.

کد خبر 741131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.