چه تعداد زائران در اربعین امسال از خدمات هلال‌احمر استفاده کرده‌اند؟

در پی تجمعات انبوه، ایجاد جمعیت متحرک، ارتباط مرزی بین دو کشور ایران و عراق و شرایط خاصی که در مراسم اربعین وجود دارد، مخاطراتی چند، خیل عزاداران حسینی (ع) را تهدید و ضرورت آشنایی افراد شرکت‌کننده در مسیر اربعین با این مخاطرات و راه‌های مواجهه با آنها را دوچندان می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بسان یک نهضت عظیم فرهنگی، در جامعه دینی و آئینی ما و تمام مسلمانان جهان شناخته شده است و میلیون‌ها نفر را در ایام عزای سالار شهیدان، در این مسیر با خود همراه می‌کند.

بابک محمودی، سرپرست سازمان امدادونجات، با اشاره به خدمات امداد و نجات در پوشش امدادی مراسم اربعین حسینی (ع) در مرزهای ٩ گانه از تاریخ بیست‌وهفتم مرداد تا شانزدهم شهریور، اظهار کرد: ۱۹۵ هزار و ۳۴۵ نفر از خدمات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استفاده و داوطلبان جمعیت، ۴۵ هزار و ۱۸۸ نفر را در محل درمان و ۲۴۳۲ نفر را به مراکز درمانی منتقل کردند.

وی افزود: داوطلبان این جمعیت، در برپایی اردوگاه برای اسکان زائران نیز مشارکت داشته و برای ۷۴ هزار و ۱۱۶ زائر شرایط اسکان آماده کردند.

سرپرست سازمان امدادونجات تصریح کرد: یکی از اقدامات جمیعت هلال‌‎احمر در مراسم راهپیمایی اربعین ۱۴۰۲، ارائه خدمات رایگان مراقبتی و پیشگیرانه در برابر مخاطرات احتمالی در اربعین ۱۴۰۲ است؛ در این راستا، به ۷۳ هزار و ۶۰۹ نفر از زائران ارائه خدمت شد.

ارائه بیش از ۳.۵ میلیون خدمت به زائران اربعین از سوی هلال احمر / انتقال ۳۴۰۰ زائر به مراکز درمانی

سعید اوحدی، سخنگوی ستاد عملیات اربعین جمعیت هلال‌احمر، در تشریح خدمات امدادی و درمانی ارائه شده به زائران اربعین از تاریخ بیست‌وهفتم مرداد تا شانزدهم شهریورماه اظهار کرد: جمعیت هلال احمر از بیست‌وهفتم مردادماه امسال در دو بخش درون‌مرزی و برون‌مرزی به زائران اربعین خدماتی را ارائه کرده است؛ البته پیش از بیست‌وهفتم مردادماه نیز امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در پایانه‌های مرزی و مسیرهای منتهی به آن حضور داشتند، اما با توجه به اینکه طرح سراسری اربعین از بیست‌وهفتم مردادماه آغاز شده، جمعیت هلال احمر نیز آمار خدمات خود را از این تاریخ اعلام کرده است.

وی با اشاره به خدمات درون‌مرزی جمعیت هلال‌احمر افزود: در مجموع تا شانزدهم شهریورماه، ۱۹۵ هزار و ۳۴۵ نفر از خدمات جمعیت هلال‌احمر در داخل کشور بهره‌مند شدند که از این تعداد ۲۴۳۲ نفر به مراکز درمانی منتقل شده و ۴۵ هزار و ۱۸۸ نفر هم خدمات درمانی را به شکل سرپایی دریافت کردند.

سخنگوی ستاد عملیات اربعین جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه ۷۳ هزار و ۶۰۹ نفر نیز خدمات مربوط به سلامت را در داخل کشور دریافت کردند، گفت: ۷۴ هزار و ۱۱۶ زائر نیز در محیط‌های متعلق به جمعیت هلال‌احمر اسکان داده شده یا هلال‌احمر در اسکان آنها مشارکت داشت.

وی با خدمات برون‌مرزی جمعیت هلال‌احمر نیز اشاره کرد و اضافه کرد: سه میلیون و ۳۶۰ هزار و ۴۷۰ نفر از خدمات جمعیت هلال‌احمر در کشور عراق بهره‌مند شدند که این موارد شامل یک میلیون و ۲۳۹ هزار و ۶۹۵ مورد ویزیت عمومی، ۲۱۲ هزار و ۹۶۰ مورد ویزیت تخصصی و ۱۲ هزار و ۷۹۵ مورد خدمات پاراکلینیکی است، همچنین ۹۸۹ مصدوم نیز به مراکز درمانی اعزام شدند.

اوحدی افزود: در مجموع و تا روز شانزدهم شهریورماه، سه میلیون و ۵۵۵ هزار و ۸۱۵ نفر در داخل و خارج از کشور از خدمات جمعیت هلال‌احمر بهره‌مند شدند که از این تعداد ۳۴۲۱ نفر به مراکز درمانی منتقل شده و ۶۶۹ هزار و ۴۲ نفر تحت درمان سرپایی قرار گرفته‌اند. ۷۳ هزار و ۶۰۹ نفر خدمات مراقبت سلامت را دریافت کرده و ۷۴ هزار و ۱۱۶ نفر نیز اسکان داده شدند؛ البته موارد اسکان داده شده همگی مربوط به داخل کشور است.

وی با بیان اینکه طرح جمعیت هلال‌احمر در داخل کشور و در کشور عراق تا زمان بازگشت زائران به کشور ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: یک میلیون و ۴۶۵ هزار و ۴۵۰ نفر از زائران نیز تخت درمان قرار گرفته‌اند.

کد خبر 685774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.