آتش‌سوزی ارتفاعات جارچی نیمه‌شب مهار شد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: حریق گسترده علف‌های هرز و مزارع گندم در روستای جارچی، نیمه‌شب گذشته مهار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید امیرفضلی امروز _سه‌شنبه بیستم تیرماه_ در جمع خبرنگاران از آتش‎‌سوزی ارتفاعات جارچی در نیمه‌شب گذشته خبر داد و اظهار کرد: اطفای حریق پس از دو ساعت عملیات به پایان رسید.

وی افزود: نیمه‌شب گذشته، ارتفاعات جارچی زنجان دچار حریق شد که در همین راستا نیروهای آتش‌نشانی از ایستگاه شماره ۶ به محل اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه گرمی هوا موجب آتش‌سوزی حجم گسترده‌ای از علفزار و گندمزار در این محل شده بود، خاطرنشان کرد: با توجه به تاریکی هوا، عملیات اطفای حریق در این محل دو ساعت به طول انجامید.

امیرفضلی با بیان اینکه طی چند روز گذشته هفت مورد اطفای حریق علفزار انجام شده است، اضافه کرد: علت بروز همه این آتش‌سوزی‌ها گرمی هوا بوده است.

وی با اشاره به اینکه با آغاز فصل گرما حریق‌ها در علفزارها و نقاطی که گیاهان خشک دارند بیشتر می‌شود، تصریح کرد: پرتاب ته سیگار در بوته و علفزار، ایجاد شعله، از بین بردن علف هرز به روش آتش، سوزاندن ته‌مانده محصولات کشاورزی و رها کردن بطری‌های شیشه‌ای و قوطی‌های فلزی براق در طبیعت، از مهم‌ترین عواملی است که به شیوع آتش در محیط زیست دامن می‌زند.

کد خبر 672674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.