برگزاری نخستین جشنواره کتاب در شهر نوش‌آباد

شهردار نوش‌آباد از برگزاری نخستین جشنواره کتاب در این شهر خبر داد و گفت: ترویج فرهنگ مطالعه، نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی، تشویق شهروندان به انجام مطالعه، قرار دادن کتاب در سبد هزینه خانواده و تقویت ظرفیت عرضه کتاب از اهداف این جشنواره است.

احمد شاه‌بالایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: رشد جامعه انسانی در گرو کتاب است و در تکامل جوامع همین بس که تمام ادیان و مردان بزرگ تاریخ به کتاب اهمیت دادند و جاودانه ماندند، روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از طریق کتاب و فرهنگ تقویت شده است.

وی افزود: ترویج فرهنگ مطالعه، نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی، تشویق شهروندان به انجام مطالعه، قرار دادن کتاب در سبد هزینه خانواده و تقویت ظرفیت عرضه کتاب از اهداف این جشنواره است.

شهردار نوش‌آباد خاطرنشان کرد: این جشنواره با عنوان «کتاب سایه‌بان شهر» برای نخستین‌بار در سطح شهر با برنامه‌های متنوع فرهنگی، آموزشی و هنری در حال برگزاری است.

شاه‌بالایی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های متنوع، نشست‌های مطالعاتی، تشکیل نمایشگاه کتاب، برگزاری همایش شب شعر، کارگاه قصه گویی، مسابقه نقاشی و اجرای شادیانه‌های کتاب از دیگر برنامه‌هایی است که طی این هفته در مدارس و فرهنگسرای نوش‌آباد برگزار می‌شود.

وی گفت: مراسم افتتاح این جشنواره به همراه نواختن زنگ کتاب با حضور دانش‌آموزان و معلمان در مدرسه برکت نوش‌آباد برگزار شد.

کد خبر 621166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.