۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
 تحقق شعار شفافیت در اهواز

رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر اهواز گفت: اقدامات شورای اسلامی شهر اهواز در راستای تحقق شعار شفافیت است.

سید محمدجواد رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مهمترین کاری که در مورد ارتباطات و رفتار شهرداری با شهروندان در حال انجام است این است که همه اقدامات هوشمند شوند و تحت سامانه قرار گیرد تا هر شهروندی که کاری در ارتباط با شهرداری دارد در کمترین زمان و روشن‌ترین وجه ممکن انجام دهد.

وی افزود: برنامه ما این است که همه مناقصات و مزایده‌های شهرداری در سامانه دولت، به نام ستاد ثبت شود تا نه تنها در استان بلکه در کشور قابل مشاهده باشد و همه افراد، و شرکت‌ها که آمادگی انجام کار دارند از آن‌ها آگاهی پیدا کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: ایجاد سامانه هوشمند نیروی انسانی از دیگر اقدامات در حال انجام در زمینه شفافیت می‌باشد، با راه‌اندازی این سامانه روشن می‌شود که در شهرداری اهواز چه تعداد نیرو در حال فعالیت است و به چه کاری اشتغال دارند.

وی اضافه کرد: ما اگر بتوانیم هرچه بیشتر رفتارهای شهرداری را هوشمندسازی کنیم به شفافیت کارها کمک می‌شود، با توجه به قول و شعار شفافیت که در شورای ششم مطرح شد به دنبال این هستیم که آرای اعضا، بازدیدها و نوع تعامل اعضای شورا با سیستم شهرداری در سامانه‌های مختلف برای آگاهی مردم مشخص شود.

بودجه امسال کپی‌بردار از سنوات گذشته نخواهد بود

رضوی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم بدون اینکه از سنوات گذشته کپی برداری شود، برای بخش‌های مختلف اعم از فرهنگی، عمرانی و جاری ردیف‌های مشخص تعریف و بر اساس واقعیت‌های موجود بودجه بسته شود. اعتقاد ما بر این است که روش بودجه‌ریزی باید تغییر کند و بر اساس واقعیت صورت گیرد. این امر در بخش مالی شهرداری در حال انجام است که در یک ماه آینده به شورای اسلامی شهر ارسال می‌شود تا در کمیسیون بودجه بررسی شود.

وی تاکید کرد: در شورای شهر بررسی می‌شود که آیا این بودجه بر اساس حقیقت است یا خیر، چقدر از درآمدها محقق می‌شود و ظرفیت هر بخش برای در آمدزایی چقدر است.

رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر اهواز گفت: بودجه بر اساس ماهیت خود به عنوان یک ناظر عمل می‌کند. وقتی یک ردیف مشخص به طور مثال برای کار عمرانی تعریف شده است، در واقع این امر تحت نظارت قرار گرفته است. علاوه بر آن، اعضای شورای اسلامی شهر باید بر اجرای هرچه درست این بودجه نظارت داشته باشند.

وی تصریح کرد: باید سیستم‌های هوشمندی برای هر پروژه تعریف شود تا مشخص شود اگر پروژه‌ای قرار است پس از شش ماه به پایان برسد، در هر برهه زمانی چه میزان پیشرفت داشته و چه میزان اعتبار باقی مانده است، تا اعتبار و انجام پروژه به صورت هماهنگ پیش بروند.

رضوی خاطرنشان کرد: در شورای اسلامی شهر هر کمیسیون به صورت تخصصی بر فعالیت‌های حوزه خود در شهرداری نظارت می‌کند، در کمیسیون نظارت و بازرسی نیز به صورت عام نظارت صورت می‌گیرد. عمدتاً برای جلوگیری از فساد و تبعیض در سیستم شهرداری صورت می‌گیرد. مبارزه با فساد یک کار چندوجهی است، ابتدا باید وضعیت نیروهای انسانی ساماندهی شود که این امر در حال انجام است.

کد خبر 542588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.