طرح ایجاد خانه‌های ورزشی در روستاها از اصفهان بود

معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورش و جوانان استان اصفهان گفت: امسال با کمک فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی محلی قرار شد ۱۰ درصد از ورزشکاران مستعد روستایی در رشته‌های دو و میدانی، تنیس رو میز و شطرنج به مسابقات المپیاد استعدادهای برتر کشور اعزام شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز چهارشنبه _ ۶ مرداد ماه _ ساعت ۱۰ صبح در ورزشگاه پیروزی کاروان تجهیزات ورزشی که شامل تشک تاتمی، میز فوتبال دستی، میز پینگ‌پنگ، میز شطرنج و صفحه دارت بود پس از تحویل به دهیاران به روستاها ارسال شد، حسین زیبایی در رابطه با اقدام هیئت ورزش‌های روستایی و بومی محلی استان اصفهان، اظهار کرد: امروز به مناسبت عید سعید غدیر خم با همت و تلاش هیئت ورزش‌های روستایی و بومی محلی استان اصفهان با حضور رئیس امیری خراسانی برای ۳۰۰ خانه ورزش روستایی تجهیزات و وسایلی به این خانه‌های اهدا می‌شود و همچنین ۱۵ خانه ورزش روستایی تجهیز می‌شود که کار ارزشمندی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه اصفهان در این عرصه پیشگام بوده و در سال ۹۳ هم طرح ایجاد خانه‌های ورزشی در روستاها را اصفهان پیشنهاد داد و شروع کرد که مورد استقبال هم قرار گرفت. خوشبختانه هر سال تعداد زیادی از این خانه‌های ورزشی در روستاها افتتاح می‌شود و امروز بیش از ۵۷۰ خانه ورزشی در روستاها داریم که بانوان و آقایان می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.

معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه امسال با کمک فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی محلی قرار شد ۱۰ درصد از ورزشکاران مستعد روستایی در رشته‌های دو و میدانی، تنیس رو میز و شطرنج به مسابقات المپیاد استعدادهای برتر کشور اعزام شوند، گفت: این رقابت‌ها در بهمن ماه برگزار خواهد شد که با تعامل هیئت‌های دو و میدانی، تنیس رو میز، شطرنج و ورزش‌های روستایی و بومی محلی است. امیدوارم با توجه به اینکه ۸۵۰ روستا داریم دولت آینده هم این حمایت هارا انجام دهد تا کل روستاها را تجهیز کنیم و ورزش در سطح مناطق محروم و روستایی توسعه پیدا کند.

زیبایی در خصوص تأثیر امکانات و تجهیزات روی ورزش روستاییان، تصریح کرد: وقتی یک سری امکانات و تجهیزات فراهم شود قطعاً باعث حضور جوانان، نوجوانان و افراد میانسال در ورزش می‌شود، زیرساختی مثل خانه‌های ورزش روستایی داریم که باعث می‌شود افراد بیشتری در روستاها به سمت ورزش بیایند. روستاهایی که جمعیت بیشتری دارند باید بیشتر حمایت شوند و تا حدودی این اتفاق با احداث زمین چمن مصنوعی افتاده است.

وی با اشاره به اینکه به هیئت‌های ورزشی گفتیم که بیشتر روی شهرستان‌ها، بخش و روستاها تمرکز کنید، خاطر نشان کرد: در اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در طرح اولویت بندی ۱۶ رشته‌ای که بیش از ۷۲۰ مدال المپیک دارد را مشخص کردیم و روی آن تمرکز بیشتری داریم که در المپیک آینده برای کسب سهمیه و مدال شانس داشته باشیم. در حال حاضر این برنامه را برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ داریم و ظرفیت‌ها را شناسایی کردیم. برخی بخش خصوصی مانند باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و ذوب آهن در برخی روستاها پایگاه دارند و فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایمنا در این برنامه محمدتقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی محلی، حسین زیبایی معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، مهدی اسدی رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بومی محلی، نرگس قدوسی معاونت امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان حضور داشتند.

کد خبر 510490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.