اسدی: ۱۹ خانه ورزش روستایی در استان آماده بهره‌برداری است

رئیس هیأت روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۹ خانه ورزش روستایی در استان آماده بهره‌برداری است و اولویت اصلی هیأت استان در طول چهار سال گذشته نیز احداث خانه ورزش روستایی بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی اسدی صبح امروز در مجمع انتخاباتی هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان اظهار کرد: ۸ سال پیش وقتی هیأت را تحویل گرفتم طبق برنامه‌ریزی، اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را ترسیم کردیم که تا امروز به اهداف کوتاه مدت و میان مدت ترسیم شده دست پیدا کردیم.

اسدی با بیان اینکه علاوه بر برنامه‌های استانی، ورزشکاران اصفهانی در تمام رویدادهای کشوری شرکت کرده و به مسابقات اعزام شده‌اند گفت: از جمله برنامه های شاخص هیأت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان برگزاری هشتمین المپیاد ورزشی روستاییان، اولین المپیاد ملی عشایر در سمیرم و سومین المپیاد عشایر در چادگان در سال های گذشته است.

اسدی با انتقاد از هیأت و فدراسیون پزشکی ورزشی عنوان کرد: آمار بیمه شدگان هیأت ورزش روستایی استان اصفهان در مقطعی از مرز ۳۳ هزار نفر عبور کرد اما با عدم همکاری فدراسیون و هیأت پزشکی ورزشی با کاهش تعداد ورزشکار بیمه شده روبرو شدیم اما هدف ما برای سال های آینده، افزایش تعداد بیمه‌شدگان به ۵۰ هزار نفر است.

وی ادامه داد: اصفهان نخستین استانی بود که پیشنهاد ایجاد خانه ورزش روستایی را مطرح کرد و با همکاری برخی از نهادها و سازمان‌ها کار بزرگی را رقم زدیم.

اسدی افزود: پیش‌بینی می‌کردیم ساخت هر خانه روستایی ۲۵ میلیون تومان هزینه ببرد که با تدبیر لازم به طور میانگین ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و در حال حاضر نیز ۱۹ خانه ورزش روستایی آماده بهره‌برداری است. اولویت اصلی هیأت استان در طول چهار سال گذشته نیز احداث خانه ورزش روستایی بود و می‌خواهیم هر روستا، حداقل یک خانه ورزش روستایی داشته باشد.

اسدی در پایان بیان داشت: آمده ام تا به تأکید مقام معظم رهبری بر ترویج فرهنگ ایرانی و توسعه بازی‌های بومی و محلی جامه عمل بپوشانم و لازم است عنوان کنم به‌جز پول بیمه ورزشی تا الان یک ریال برای هزینه رفت و آمد و حق ورودی مسابقات از روستایی‌ها نگرفته‌ایم و درآمد سالن پیروزی نیز برای ورزش روستاها هزینه می‌شود، چون در روستاها پتانسیل ورزش بسیاری وجود دارد، همچنان که قهرمان مسابقات شطرنج جام خزر از دل یک روستا شناسایی شد.

کد خبر 315031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.