به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل قربانی امروز _شنبه بیستوچهارم آذر_ در چهلوهشتمین ویژه برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت پایان حفاری تونلهای شمالی خط دو متروی اصفهان و ورود همزمان دو دستگاه حفار به ایستگاه ابن سینا اظهار کرد: یکی از مزایای بهرهبرداری از خط دو متروی اصفهان این است که بیش از ۱۰ تن آلودگی را در شهر کاهش میدهد.
وی افزود: در حال حاضر خط یک مترو ۱۲۰ هزار نفر را در روز جابهجا میکند و اگر خط دو نیز به آن اضافه شود، بهطور قطع تعداد شهروندانی که از این خطوط استفاده میکند، افزایش پیدا میکند.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حملونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از سازمان قطار شهری درخواست میکنم که همه اقشار مردم و مدیران را دعوت کند تا اقدامات مهم و بزرگ انجام شده و در حال انجام زیرِ زمین شهر اصفهان را ببینند.
قربانی با تاکید بر اینکه پروژههای قطار شهری در همه شهرها پروژه ملی محسوب میشود و نباید به آن نگاه منطقهای و محلی داشت، تصریح کرد: به دلیل عظمت، اهمیت و حجم کار، هزینه این پروژه ملی است، در حالی که هماکنون شهرداریها به نیابت از دولت جمهوری اسلامی آن را برای مردم آماده میکند.
وی تاکید کرد: پروژه قطار شهری بهدلیل عظمت، حجم کار و هزینه یک پروژه ملی است، بنابراین پروژه زمانی بهنتیجه درستی میرسد که از سوی تمام نهادهای ملی حمایت شود.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حملونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پروژهها زمانی میتواند به نتیجه برسد که از حمایتهای لازم در همه ابعاد از سوی مجلس و دولت برخوردار باشد، گفت: انجام این اقدامات شوخیبردار نیست؛ هزینه احداث هر کیلومتر ۵۵ میلیون دلار است که بار اصلی آن بر دوش مردم است تا کار آن انجام شود.
قربانی با تاکید بر اینکه پروژههای قطار شهری در کلانشهرها جایگاه و اهمیت مهمی دارد، افزود: بر این اساس حمایت ویژهای برای به نتیجه رسیدن زودتر این پروژهها ضروری است.
وی ادامه داد: در چند دوره قبل شورا نیز توفیق حضور داشتم، سرعت کار در خط دو پروژه قطار شهری بهلحاظ فنی و عظمت کار قابل مقایسه با خط یک آن نیست.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حملونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه ایستگاههای خط دو هر کدام یک پروژه بزرگ است، یادآور شد: نخستین پروژه عمرانی در شهر اصفهان که نمود بیشتری داشت، تونل شهید آقاخانی بود؛ آن زمان آن پروژه را دیدم و هماکنون نیز این پروژه را مشاهده میکنم، بنابراین شهادت میدهم کارهایی که در حال حاضر انجام میشود، از آن پروژه با عظمتتر است و بهلحاظ فنی نیز قابل قیاس نیست.
قربانی با اشاره به اینکه در خط یک مترو دستگاه حفار از ایستگاه شریعتی پس از ۱۶ سال خارج شد، گفت: از آغاز فعالیت مدیریت شهری ششم اصفهان تاکنون بیش از ۱۰ مرتبه شاهد خروج دستگاه تیبیام در جای جای این خط بودیم، امروز نیز در ایستگاه اینسینا دو دستگاه حفار خارج میشود که نشان دهنده اهتمام مدیریت شهری در انجام این پروژه است.
وی تصریح کرد: از شهرداری اصفهان درخواست کردیم فاز نخست خط دو مترو به بهرهبرداری آزمایشی برسد که امیدواریم با حمایت استانداری، دولت و مجلس انجام شود.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حملونقل شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: متوقف شدن دو دستگاه حفار از تونل مترو به منزله هزینه است، زیرا باید در جای دیگر مشغول شود، در این راستا آمادگی لازم وجود دارد که این دستگاه حفار در خط سه مترو فعالیت خود را آغاز کند یا از سوی شرق با توجه به تراکم جمعیتی، فعالیت خود را برای حفاری مترو آغاز کند، اما مطالعات و تصویب آن معطل مانده است.
نظر شما