سعید ساکت در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه مترو یکی از کارآمدترین مدهای حملونقل عمومی است، اظهار کرد: راهاندازی و توسعه خطوط مترو از راهکارهای مهم و اصولی در راستای تسهیل در رفت و آمد شهروندان است.
وی افزود: همزمان با آغاز اجرای سلسله رویدادهای «قصه آدم و هوا» و در آغاز برنامههای اجرایی، عملیاتی و تحولی ۳۳ روزه شهرداری اصفهان در راستای کاهش آلودگی هوا ورود دو دستگاه تیبیام به ایستگاه ابن سینا و برنامهریزی برای خروج آن در پایان مأموریت حفاری در دو جبهه کاری بیش از هفت کیلومتری نوید اتفاقات ویژه را میدهد تا این خط که بهطول ۲۴ کیلومتر و ۲۳ ایستگاه در حال اجراست، بتواند در خدمت شهروندان قرار گیرد.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: حملونقل عمومی در همه جای دنیا، برای پروژههای کلان، نیازمند منابع مالی، حمایت دولت و یارانه است و دلیل اصلی آن هم از یک طرف هزینههای چشمگیر و از طرف دیگر تأثیرات و پیامدهای زیست محیطی حملونقل و ترافیک است که مانند گرمایش جهانی حد و مرز و محدوده نمیشناسد.
ساکت با اشاره به اعلام موافقت مجلس با ۵۶ همت اوراق مشارکت برای شهرداریها در بودجه ۱۴۰۴ برای توسعه حملونقل عمومی گفت: اثرات این حمایت مثبت بر کاهش آلودگی ویژه خواهد بود، ضمن اینکه سرعت بخشی به تأمین مالی پروژههای کلان حملونقل در حال حاضر در فضای کلان شهرهای کشور احساس میشود.
وی ادامه داد: امیدواریم موضوع انتقال مالی ۴/۴ میلیون یورویی که بهتازگی توسط سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با هدف اجرای قرارداد تأمین ۳۱۵ دستگاه واگن برای شهرهای اصفهان و دو کلان شهر دیگر اعلام شد زمینه توسعه ظرفیتهای خدمترسانی در خط یک و تأمین واگن خط دو را فراهم کند.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان افزود: گام بزرگی که برای خط دو مترو اصفهان برداشته شد و ورود دو دستگاه تیبیام با قطر هفت متر در فاصله بسیار کم از یکدیگر بدون هیچگونه مشکل فنی موید قدرت فناوری و توانایی متخصصان قطار شهری اصفهان و تیمهای مشاور، طراح، پیمانکار و ناظر و مهندسان و کارگران است که چنین دستاورد بزرگی را رقم زدند.
ساکت افزود: در کنار این اقدام مهم موضوع ریلگذاری و فرایند ساخت ایستگاه و عملیات نازک کاری نهتنها با مدیریت مناسب اجرای کلی پروژه به شکل مناسب جلو رفته است، بلکه این روند با خروج دو دستگاه تیبیام از ایستگاه ابن سینا شتاب مضاعف میگیرد.
وی تاکید کرد: این دستاورد بزرگ فنی که در خط دو مترو برای حملونقل اصفهان دیده میشود، تنها یک جبهه از حوزه فعالیت نهاد و خانواده حملونقل و ترافیک است، زیرا در جبههای دیگر، به منظور پیشبرد کارایی، پیشبرد همافزایی و استفاده حداکثری از ظرفیت شبکه موجود، جذب مسافر و یکپارچه سازی، سلسله فعالیتهای دیگری از جمله بازبینی خطوط و ایستگاههای اتوبوس، تقویت کمّی و کیفی ناوگان، هوشمندسازی، تأمین رام قطار ویژه خط اول مجدانه دنبال میشود تا در نهایت سیستم بتواند به سوی یکپارچگی کامل گام بردارد و بهتدریج در مسیر هوشمندی و رشد تکامل یابد.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان تاکید کرد: خط دو متروی کلانشهر اصفهان به سمت تکمیل و تعالی میرود تا بتواند در ساعات پیک ۳۰ هزار نفر و روزانه تا ۲۱۲ هزار مسافر را جابهجا کند و با کاهش ۱۰ تنی انواع آلایندههای ناشی از تردد منابع متحرک زمینه صرفه جویی روزانه بیش از ۶۰۰۰ لیتر مصرف سوخت فراهم شود.
وی با اشاره به خط یک متروی اصفهان افزود: در حال حاضر این خط از ایستگاه قدس واقع در شهرک کوثر تا ایستگاه دفاع مقدس واقع در پایانه صفه در حال سرویسدهی به شهروندان است.
نظر شما