مهدی فاضل در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در محدوده کیلومتر ۸۰۰ تا ۲۸۰۰ رینگ چهارم بهدلیل وجود تعداد زیادی اماکن تجاری، مسکونی و کارگاهها، همچنین دسترسیهای محلی از جمله محله خاتونآباد و محله دهنو، شهرداری اصفهان ناچار شد این بخش را همچون بزرگراه شهید خرازی بهصورت زیرگذر اجرا کند.
وی با بیان اینکه در این محدوده (کیلومتر ۸۰۰ تا ۲۸۰۰ رینگ چهارم) هفت پل اجرا شده است، افزود: زیرگذر این محدوده با استفاده از شمع و پلهای آن بهصورت تاپداون اجرا شد، همچنین برای نخستینبار در شهر اصفهان، در این پروژه از دیوارهای پیشساخته که توسط سازمان زیباسازی طراحی شده بود، استفاده شد که این دیوارها از قطعاتی به ابعاد ۱.۲۰ در ۱.۲۰ متر تشکیل شده و در مجموع ۱۴ هزار قطعه برای این پروژه ساخته و نصب شده است.
مدیر پروژه کیلومتر صفر تا هفت رینگ چهارم عنوان کرد: آزادسازیهای مورد نیاز در این محدوده، از جمله آزادسازیهای تجاری، به پایان رسیده است.
فاضل خاطرنشان کرد: در این بخش، معاونت عمران شهرداری اصفهان مجبور به اجرای شمعها و پلها بهصورت تاپداون بود و در مجموع ۱۱۲۰ شمع در محدوده کیلومتر ۸۰۰ تا ۲۸۰۰ رینگ چهارم اجرا شد؛ عملیات خاکبرداری نیز با سرعت قابل توجهی در حال انجام است که امیدواریم که بهزودی تکمیل شود.
وی عنوان کرد: در این محدوده بهدلیل اجرای زیرگذر، تأسیسات متعددی جابهجا و بهینهسازی شد؛ این تأسیسات شامل سه شبکه گاز، دو شبکه فشار قوی، دو شبکه فشار ضعیف، دو شبکه اصلی آب، فیبر نوری و خطوط لوله پساب بوده است، همچنین جابهجایی این تأسیسات به سرعت در حال انجام است و پس از پایان آن، عملیات خاکبرداری نیز سرعت بیشتری خواهد گرفت.
مدیر پروژه کیلومتر صفر تا هفت رینگ چهارم با بیان اینکه این پروژه پایان سال جاری یا اوایل سال ۱۴۰۴ به بهرهبرداری کامل میرسد، گفت: در محدوده کیلومتر ۸۰۰ تا ۲۸۰۰ رینگ چهارم، هفت پل در دستور کار قرار گرفت که تاکنون شش مورد آن به پایان رسیده و تنها پل پایانی در حال تکمیل است، همچنین هیچ شمع دیگری برای اجرا در این محدوده باقی نمانده است.
نظر شما