‏دانش‌آموزان باید روایت‌گران افق تمدن اسلامی باشند

همدلی و مشارکت با کودکان و نوجوانان غزه و لبنان، شعله امید و محبت را در دل آن‌ها زنده می‌کند، در چنین شرایطی همدلی و حمایت دانش‌آموزان از کودکان مظلوم اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند و این فرایند نیازمند تلاش مستمر و همکاری‌های بین‌المللی است تا نسلی متعهد به صلح، همدلی و همکاری را تربیت کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کودکان و نوجوانان در هر جامعه‌ای به عنوان آینده‌سازان و پرچم‌داران عرصه علم و فرهنگ شناخته می‌شوند، اما در مناطق بحران‌زده‌ای چون غزه و لبنان، این قشر با چالش‌های عمیق و دشواری‌های فراوان روبه‌رو هستند، به همین سبب همدلی و مشارکت با این کودکان و جوانان نه تنها به رفع مشکلات آن‌ها کمک می‌کند، بلکه روح امید و دوستی را در دل‌هایشان زنده می‌کند.

کودکان و نوجوانان غزه و لبنان در سایه جنگ و بحران، در فراهم کردن ابتدایی‌ترین نیازهای انسانی با چالش‌های جدی روبه‌رو هستند، تأمین آموزش، بهداشت و تغذیه اولیه می‌تواند به آنها حس امنیت و آرامش را عطا کند و اینجاست که همدلی و حمایت کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزان اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند و این اقدامات همانند شعله‌ای کوچک در دل تاریکی‌های زندگی‌شان، امید را به زندگی آن‌ها بازمی‌گرداند.

همدلی و مشارکت دانش‌آموزان با کودکان و نوجوانان غزه و لبنان در چنین شرایط سختی می‌تواند به ایجاد پیوندهای فرهنگی میان کودکان و نوجوانان در این مناطق و سایر نقاط دنیا کمک کند، این ارتباطات همانند ریشه‌های درختی هستند که در خاک‌های مختلف می‌رویند و می‌توانند نه تنها درک متقابل را قوت ببخشند، بلکه دوستی‌های عمیق و پایدار را نیز ایجاد کند، بنابراین با این همدلی و حمایت می‌توان شعله همدلی را در دل‌های انسان‌های سراسر جهان روشن کرد.

‏دانش‌آموزان باید روایت‌گران افق تمدن اسلامی باشند

همدردی با کودکان غزه، رسالتی زینبی است

همدلی با کودکان غزه و لبنان از چنان جایگاه و اهمیتی برخوردار است که حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش آن را رسالتی زینبی دانسته و گفته است: باید کاری کنیم که با کودکان غزه همدردی کنیم؛ یکی از پیام‌های اصلی روز عاشورا، ظلم ستیزی است.

وی با بیان اینکه نباید در برابر ظلم ساکت باشیم و دانش‌آموزان باید نسبت به همسالان خود همدلی داشته باشند، افزوده است: افزایش حس کار گروهی و مشارکت جمعی به دانش‌آموزان آموزش داده شود و اعتماد به نفس دانش‌آموزان و هویت ملی آن‌ها در چنین فعالیت‌هایی تقویت می‌شود.

تقویت روحیه همبستگی و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی از اهداف ماست

حسین صادقی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه فضای مجازی به‌عنوان فرصتی طلایی برای دانش‌آموزان است تا با آگاهی و خلاقیت از آن در راستای استکبارستیزی بهره‌برداری کنند، به خبرنگار ایمنا می‌گوید: وزارت آموزش و پرورش با برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های مهارت‌های رسانه‌ای، دانش‌آموزان را به استفاده مؤثر از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تشویق می‌کند، همچنین با ایجاد پویش‌های فرهنگی و هنری، دانش‌آموزان می‌توانند نظرات و احساسات خود را به صورت خلاقانه ابراز کنند.

وی می‌افزاید: تقویت روحیه همبستگی و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی از دیگر اهداف ماست که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا صدای خود را در حمایت از آرمان‌های انسانی به گوش جهانیان برسانند؛ با این رویکرد، دانش‌آموزان می‌توانند به عنوان سفیران مقاومت و فرهنگ اسلامی در فضای مجازی در میدان عمل حاضر شوند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به فعالیت‌های انجام شده برای حمایت و همدلی دانش‌آموزان از کودکان و نوجوانان غزه و لبنان ادامه می‌دهد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، دانش‌آموزان باید با مهمات تفکر اسلامی و معارف الهی تجهیز شوند که در این راستا، برگزاری لیگ جت در مدارس کشور و کنش‌گری فعالانه و خلاقانه دانش‌آموزان هنرمند در پویش «آخراشه» و همچنین طراحی و ساخت سرود «نسل آرمانی ۲» که در دیدار دانش‌آموزان با مقام معظم رهبری با تفقد ایشان همراه بود، بازخوردهای بسیاری در جامعه داشت.

صادقی عنوان می‌کند: انتقال این نگاه که دانش‌آموزان امروز باید روایت‌گران افق تمدن اسلامی باشند، امری حیاتی است و سایر نهادهای فرهنگی نیز باید در این مسیر به کمک آموزش و پرورش بیایند.

‏دانش‌آموزان باید روایت‌گران افق تمدن اسلامی باشند

به گزارش ایمنا، همدلی و مشارکت دانش‌آموزان با کودکان جنگ‌زده غزه و لبنان می‌تواند به ترویج فرهنگ صلح و دوستی کمک کند و آن‌ها را با فرهنگ همدلی و حمایت از افراد مظلوم آشنا کند، این آموزه‌ها که در دل دانش‌آموزان کاشته می‌شود، نهالی از امید است که می‌تواند درختی بزرگ و سرسبز در آینده باشد.

به علاوه مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و رسانه‌ای می‌تواند به ایجاد شبکه‌های حمایتی برای کودکان و نوجوانان غزه و لبنان کمک بسزایی کند، چنین شبکه‌هایی می‌تواند محلی امن برای بیان احساسات و نگرانی‌های کودکان و نوجوانان جنگ‌زده و حامی مظلومان فراهم کند و یادآور این نکته باشد که در شرایط سخت و بحران، همواره یاری‌گران و آزاده‌خواهانی هستند که در کنار مردم مظلوم ایستاده‌اند.

همدلی و مشارکت با کودکان و نوجوانان غزه و لبنان، شعله امید و محبت را در دل آن‌ها زنده و به جهان یادآوری می‌کند که عشق و انسانیت، قوی‌ترین سلاح‌ها برای مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی است، این فرایند نیازمند تلاش مستمر و همکاری‌های بین‌المللی است تا نسلی متعهد به صلح، همدلی و همکاری را تربیت کنیم، نسلی که با قلبی بزرگ در برابر چالش‌های زندگی ایستاده و برای آینده‌ای روشن‌تر به میدان عمل می‌آید.

کد خبر 816943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.