کاهش ۴۲ درصدی وقوع جرائم خشن در اصفهان/ تعداد متوفیان حوادث ترافیکی ۲۷ درصد کاهش یافت

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کاهش ۴۲ درصدی وقوع جرائم خشن و کاهش ۲۷ درصدی متوفیان حوادث ترافیکی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار حمید علینقیان‌پور امروز _یکشنبه هشتم مهر_ در نشست خبری فرماندهی انتظامی استان اصفهان ضمن عرض تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله اظهار کرد: شعار هفته انتظامی تحت عنوان «پلیس هوشمند؛ مردم قانون‌مدار» ابلاغ و تعیین شده است.

وی افزود: با توجه به پیشرفت روزافزون و شگفت‌انگیز فناوری و اطلاعات و تاثیر آن بر تمام شئونات و جوامع، استفاده از روش‌های سنتی و رایج پلیسی قادر به انجام کامل ماموریت‌های لازم نیست و ضرورت اجرا و به کارگیری پلیس الکترونیک، امری اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه هدف‌گذاری در تعیین این شعار اقدام شایسته‌ای است، تصریح کرد: وجود پلیس هوشمند، منوط به وجود شهروندان هوشمند است و مهم‌ترین مسئله در این راستا، رعایت و اعتماد به قانون و قانون‌مداری است و باید باور داشته باشیم که قانون‌مداری همگانی و فراگیر، شرط داشتن جامعه‌ای سالم و پویا است.

علینقیان‌پور ادامه داد: در فرماندهی انتظامی استان اصفهان که افتخار خدمت‌رسانی به مردم ولایت‌مدار و بافرهنگ استان را داریم، با تمام وجود برای ارتقای توانمندی‌های خود به منظور خدمت‌رسانی هرچه بهتر به شهروندان و هم‌استانی‌ها، در حال فعالیت هستیم و نخستین درخواست این پلیس از مردم متعهد، انقلابی و فهمیم استان اصفهان، احترام به قانون و قانون‌مداری در تمام شئونات است.

وی با بیان اینکه با همدلی، همکاری و احترام به قانون جامعه‌ای پاک و آرام همراه با امنیت پایدار خواهیم داشت، گفت: در شش ماه ابتدایی سال جاری همچون سال‌های گذشته تمام سعی و تلاش بر این بوده که امنیتی که به پاس خون شهدای انتظامی در سراسر استان ایجاد شده است، به ثبات برسد و با اقدامات انجام شده در قسمت‌های مختلف پلیس، توفیقاتی داشتیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: در مجموع وقوع سرقت در سطح استان در شش ماه اول سال جاری نسبت به سال گذشته، با بیش از ۱۰ درصد کاهش و در زمینه کشف اموال مسروقه با بیش از ۵ درصد افزایش مواجه بوده‌ایم، همچنین در زمینه مبارزه با جرایم خشن از جمله قتل و سرقت مسلحانه، تا ۴۲ درصد کاهش وقوع جرم ثبت شده است.

علینقیان پور افزود: در جرایم خاص مانند کلاهبرداری و شرارت تا ۲۱ درصد کاهش وقوع جرم ثبت شده و در زمینه مبارزه با قاچاق و قاچاقچیان، کشفیات ۶۷ درصد افزایش داشته است و در زمینه برخورد با فروشندگان مواد مخدر نیز ۷ درصد افزایش برخورد و دستگیری داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در زمینه وقوع تصادفات و مجروحان ناشی از آن، آمار طی سال جاری افزایشی بوده، اما از نظر تعداد متوفیان تصادفات رانندگی، ۲۷ درصد کاهش ثبت شده است، تصریح کرد: در این بازه زمانی ذکر شده، بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار مورد تماس با پلیس ۱۱۰ برقرار شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشان از افزایش ۷ درصدی دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در حیطه فعالیت پلیس فتای استان نیز ۴۰۷۰ مورد سایت مجرمانه شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شدند و انجام نظارت و سرکشی از واحدهای صنفی اینترنتی و ساماندهی آنها، ارائه آموزش‌های همگانی مرتبط با فضای مجازی با انتشار محتوای آموزشی و مشاوره فنی و تخصصی به بیش از ۵۸ هزار نفر از هم‌استانی‌ها، از جمله دیگر اقدامات انجام شده است.

علینقیان پور گفت: تماس‌های شهروندان با نیروی پلیس از طریق سامانه ۱۹۷، با برقراری ۲۲ هزار و ۶۰۳ مورد تماس، ۱۰ درصد افزایش داشته، همچنین مرکز مشاوره انتظامی استان بیش از ۳۸ هزار مراجعه کننده داشته و تمام این اقدامات در کنار سایر ماموریت‌های روزانه و مستمر نیروهای انتظامی صورت گرفته است تا شهری آباد، ایمن و مناسب برای زندگی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: «گل» و سایر مواد روان‌گردان، تحت عنوان مواد مخدر مورد مجازات قرار می‌گیرد و سعی بر این بوده است که دامنه اقدامات نظارتی در این خصوص تقویت شود، اما نظارت ضعیف والدین بر عملکرد فرزندان، بر این موضوع و آسیب اجتماعی دامن می‌زند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه سعی بر این بوده است که در تعلیمات و آموزش‌های پیش‌گیرانه نسبت به آگاه‌سازی والدین اقدام شود، افزود: طی سال‌های قبل نیز تاکید شده است که ساقی‌ها و خرده‌فروشان مواد مخدر دستگیر شوند و به طور قطع اقدامات در این خصوص تقویت خواهد شد.

علینقیان پور تصریح کرد: با توجه به بازگشایی مدارس سعی شده که طرح‌های آرامش تشدید شود و به صرف استعمال سیگار نوجوانان حتی به‌رغم نرسیدن به سن قانونی، نمی‌توان برخورد قانونی کرد، گاهی اوقات گوشزدهایی به این نوجوانان ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم مشخص کردن محل‌های مناسبی برای نگهداری معتادان و معتادان متجاهر ادامه داد: به طور قطع اقدامات رسانه‌ها و بازتاب موارد، اخبار، توصیه‌ها و اقدامات پلیسی انجام شده در کاهش آمار وقوع جرایم و افزایش کشفیات تاثیرگذار بوده است و با توجه به زیاد بودن تعداد آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و موقعیت جغرافیایی این استان، بخشی از افزایش موارد تصادفات مربوط به این موارد بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه تمام مبالغ جریمه‌ها به خزانه دولت واریز می‌شود و پیش از ثبت جریمه انتظار می‌رود ماموران پلیس در ابتدا نسبت به ارائه تذکر اقدام کنند، گفت: طرحی تحت عنوان مولدسازی در فرماندهی انتظامی استان در نظر گرفته شده، تعدادی از املاک و اراضی مازاد با پیمانکاران تهاتر شده است و در حال ساخت منازل سازمانی برای همکاران پلیس هستیم.

علینقیان پور اضافه کرد: خرید و فروش هر موردی که غیرقانونی باشد، تحت عنوان قاچاق با آن برخورد می‌شود، همچنین تعامل و همدلی نیروی پلیس با قوه قضاییه کامل است و جلسات هفتگی مرتبط با رئیس دادگستری استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدامات ویژه‌ای برای طرد اتباع بیگانه از کشور انجام شده است و روزانه تعداد قابل توجهی از این افراد به نیروهای مرزبانی تحویل داده می‌شوند، افزود: دور دور کردن یکی از مواردی است که نظم ترافیک را بهم می‌ریزد، از همین رو طرح‌هایی اجرایی و خودروهای متخلف متوقف می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه محله محوری اقدامات پلیس تبدیل به یک فرهنگ شده است و بیش از ۹۰ درصد اقدامات کلانتری‌ها به صورت محله‌محور پیش می‌رود، تصریح کرد: با نصب هرگونه الزامات خلاف قائده به خودروها از جمله لامپ‌های لیزری برخورد می‌شود و حتی بخشی از دوربین‌های هوشمند در این راستا کارآمد هستند.

کد خبر 795139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.