به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، با اعلام چارچوبهای قانونی جدید برای حمایت از صنعت نوظهور وسایلنقلیه خودران این بخش در بریتانیا رونق گرفت.
قابلتوجه اینکه هنوز جزئیاتی برای بررسی توسعه این بخش در بریتانیا وجود دارد که لازم است در طولانیمدت مورد بررسی قرار گیرد. برای مثال هرچند قوانینی برای خودروهای خودران وجود دارد، اما کاربران نمیدانند این قانون تنها خودروهای بزرگ جادهای را پوشش میدهد یا مخصوص انواع ماشینهای خودران و اپراتورهای آنها همچون رباتهای کمسرعت و کموزن مخصوص حرکت در پیادهروها نیز هست یا خیر.
قوانین جدید بریتانیا برای خودروهای خودران
طبق یک مقیاس بینالمللی ارائهشده توسط انجمن مهندسین خودرو، شش سطح مختلف از اتوماسیون رانندگی از تمام دستی (۰) تا کاملاً اتوماتیک (۶) وجود دارد. اعتقاد بر این است که چارچوب قانونی جدید بریتانیا راه را برای رانندگی خودکار سطح چهار هموار میکند که امکان استفاده از وسایلنقلیه کاملاً خودکار را در شرایط خاص فراهم میآورد.
نخستوزیر بریتانیا در حاشیههای وارد مبنی بر عقبنشینی بریتانیا از توسعه این صنعت، ضمن ابراز اشتیاق این کشور از رقابت در فناوریهای در حال رشد و پیشرفته هوش مصنوعی و اتوماسیون اعلام کرد همانطور که اتحادیه اروپا و مناطق دیگر جهان قوانینی را برای تسهیل سرمایهگذاری و گسترش این فناوری درون مرزهای خود وضع میکنند، بریتانیا نیز اقدامات لازم را به کار خواهد بست.
وی تأکید کرد که اعتماد عمومی بخش کلیدی این توسعه است و لازم است شرکتهای فعال در این زمینه هرگونه تلاش و صرف زمان و انرژی خود را برای سرمایهگذاری در بخش خودروهای خودران با ارتقای سطح آگاهی در این زمینه همراه کنند. در این مسیر بهترین بودن بسیار اهمیت دارد، چراکه در جهان امروز ایجاد اعتماد دشوار است.
دولت بریتانیا تأکید کرد که قانون جدید مسئولیت قانونی روشنی را برای افراد و شرکتهایی معرفی میکند که در تصادفات مربوط به خودروهای خودران مسئول هستند.
نظر شما