به گزارش ایمنا، رضوان حکیمزاده در خصوص آموزش در دوران پساکرونا و همه تغییرات حاصل از این دوره، اظهار کرد: «بعد از تعطیلی مدارس کشور در اثر شیوع اپیدمی کرونا و تجارب نظام تعلیم و تربیت کشور در تداوم امر آموزش و پرورش از طریق «آموزشهای تلویزیونی»، «تدریس آنلاین» و «بستههای آموزشی» در مناطق محروم ما را به چند سناریوی مختلف برای سال تحصیلی میرساند که در همه این سناریوها بر استفاده از ظرفیت فناوری در آموزش و پرورش تاکید شده است.»
وی ادامه داد: «برنامه ما برای سال آینده بستگی به وضعیت خطر کرونا در کشور دارد؛ اما در مهرماه امسال، درگیر کرونا باشیم یا نباشیم، مسلم است که آموزش و پرورش قصد بازگشت به روشهای سنتیِ قبل از کرونا را ندارد؛ چون ثابت شده است که فناوری جدید در عرضه محتواهای متعدد و گسترده نقش بسیار مهمی را ایفا میکند.»
معاون وزیر آموزش و پرورش در تشریح گزینههایی که برای سال آتی تحصیلی مطرح است، گفت: «درصورتیکه در سال تحصیلی آینده مشکل کرونا حل و فصل شده باشد و مدارس به روال عادی بازگردد، رویکرد ما در آموزش رویکردی ترکیبی مشتمل بر روشهای سنتی (حضوری) و مجازی (غیرحضوری) خواهد بود که در آن از آموزشهای تلویزیونی و آنلاین و … برای غنیکردن آموزشها استفاده خواهیم کرد.»
حکیمزاده به پانا گفته است «چنانچه در مهرماه امسال همچنان درگیر مشکل کرونا باشیم، از روشهای غیرحضوری موجود استفاده خواهیم کرد که البته با شناسایی نقاط ضعف و برطرف کردن اشکالاتِ شیوههای غیرحضوری سعی میکنیم حداکثر بهرهبرداری را از تجارب آموزش و پرورش در این دوره داشته باشیم.»
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با ابراز امیدواری از رفع بحران کرونا در دنیا، تاکید کرد: «آرزو میکنم تا شروع سال تحصیلی آتی دنیا از وجود این بیماری پاک شود؛ اما به همه دانشآموزان و خانوادههایشان اطمینان میدهم دستگاه تعلیم و تربیت، با بهرهگیری از رویکرد ترکیبی در امر آموزش، با آمادگی کامل به استقبال سال تحصیلی جدید خواهد رفت.»
نظر شما