آثار سوء کاهش فرزندآوری باید بین جوانان تشریح شود

استاندار خراسان شمالی گفت: آثار سو تفکرات عدم فرزند آوری برای جوانان تشریح شود چرا که سقوط یک کشور را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امروز _ یکشنبه سی ام اردیبهشت_ در رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی در مسیر رشد و تقویت و فرهنگ سازی فرزندآوری قدم بردارند زیرا یکی از منویات مهم مقام معظم رهبری نیز توجه به این موضوع است.

وی افزود: در حوزه جمعیت، تبلیغات فرهنگی از موضوعات معیشتی پیشی گرفته به طوری که در جامعه غربی علاقه‌مندی به فرزند کاهش و زندگی آنها با حیوانات خانگی عجین شده است.

استاندار خراسان شمالی گفت: با رشد چنین فرهنگی موضوع فرزندآوری کم‌رنگ تر می‌شود لذا رسالت اصلی ما فرهنگ سازی است.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی فرزندآوری باید به عنوان یک ارزش در تمامی محافل مطرح شود، گفت: آثار سو تفکرات عدم فرزندآوری برای جوانان تشریح شود چرا که سقوط یک کشور را در پی خواهد داشت که نمونه بارز آن در سایر کشورها مشهود است.

وی ارائه برنامه‌های مختلف و تشویق افراد به فرزندآوری و اعمال مشوق‌های دولت توسط فرمانداران در شهرستان‌ها، توجه ویژه به حوزه ازدواج آسان و نهضت ملی مسکن از مهم‌ترین عوامل فرهنگ سازی فرزندآوری دانست و خاطرنشان کرد: اشتباهات کشورهای دیگر نباید تکرار شود.

زهرا معینی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار داشت: در حوزه جمعیت جوان، فرهنگ سازی بسیار مهم است به طوری که مشوق‌های دولت و فرهنگ سازی از سوی دستگاه‌های اجرایی عامل مهم فرزندآوری خواهد بود.

وی افزود: نرخ موالید در استان نسبت به کشور بالاست و نرخ ولادت در پنج شهرستان افزایشی بوده و کسب رتبه دوم ازدواج و رتبه ۱۱ نرخ موالید نشان از فرهنگ سازی در این حوزه است.

معینی گفت: راه اندازی کلینیک ناباروری، راه اندازی مرکز غربالگری سرطان برست، خرید تجهیزات ناباروری، ۱۲۰ مورد انصراف از سقط جنین توسط مرکز نفس با ارائه مشاوره‌های لازم بخشی از اقدامات در بخش فرزندآوری بوده است.

کد خبر 754977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.