پست برق ۲۳۰ کیلو ولت رشت با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود

استاندار گیلان گفت: پست ۲۳۰ کیلوولت برق شهید حق بین رشت به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ صنعت برق گیلان و بزرگترین پست GIS استان در دومین سفر رئیس جمهور به گیلان افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی امروز _یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ در جریان بازدید از پست برق ۲۳۰ کیلوولت سردار شهید حق بین رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پست ۲۳۰ کیلوولت برق شهید حق بین رشت یکی از پروژه‌های بزرگ صنعت برق گیلان و بزرگترین پست GIS استان است که برای بهره برداری از آن، ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است و در دومین سفر رئیس جمهور به گیلان افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه در گیلان برای رفع ناترازی برق تلاش شده است تا از همه ظرفیت نیروگاه‌های استان استفاده و وارد مدار شود، افزود: از تمام ظرفیت‌ها و دانش روز باید استفاده شود و تاکید رئیس جمهور نیز بر همین امر است، بنابراین برای پیشرفت روزافزون باید به کار خود سرعت دهیم.

استاندار گیلان ادامه داد: پروژه پست برق ۲۳۰ کیلوولت شهید حق‌بین رشت نیز همین گونه است زیرا با توجه به محدودیت‌های زمین که در استان وجود دارد، با استفاده از دانش روز از حداقل فضا استفاده شده تا حداکثر بهره برده شود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان نیز در جریان این بازدید اظهار کرد: پروژه پست برق ۲۳۰ کیلوولت شهید حق بین رشت دومین پست GIS و بزرگترین پست نوع خود در استان است که ۴۰۰ مگاوات آمپر ظرفیت دارد که به پست‌های ۲۳۰ کیلوولت شهید سیادتی رشت، پست رشت شمالی در خمام و پست ۲۳۰ کیلوولت پونل در رضوانشهر و به واسطه آن به پست ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه پره سر متصل است و نقش حیاتی در انتقال انرژی نیروگاه پره‌سر به شبکه سراسری دارد.

محمود دشت بزرگ افزود: این پست برق حدود سه سال با هدف خدمات رسانی بهتر به مردم در حال احداث است و بزرگترین پست صنعت برق گیلان از نظر ظرفیت سازی می‌باشد که همه تجهیزات آن در فضای بسته قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه پست برق شهید حق بین رشت از دهم اردیبهشت امسال برقرار شده و به دلیل استفاده از فناوری GIS زمین مورد نیاز برای احداث این پست به حداقل کاهش پیدا کرده است تا صرفه‌جویی مناسبی در استفاده از زمین برای احداث این پروژه انجام شود.

مدیرعامل شبکه توزیع برق گیلان تصریح کرد: شبکه برق استان از سال گذشته خود را آماده کرد تا بهترین شرایط را برای مشترکین فراهم کند و امیدواریم که مشترکین برق در این گیلان نیز با رعایت اصول صرفه‌جویی، ما را در خدمت رسانی بهتر یاری کنند.

کد خبر 754972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.