«خانه کرامت» پایگاهی برای اجتماع «شهریاران خیراندیش» است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با ایجاد ظرفیت «خانه کرامت» پایگاهی برای اجتماع خیرین در قالب شهریاران خیراندیش فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی نباتی نژاد امروز _یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ در صدوسی‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری ضمن عرض تبریک به‌مناسبت دهه کرامت اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری در دوره ششم افزایش سطح اعتماد شهروندان به کارگزاران خود در سیاست‌گذاری و اجرای فعالیت‌های شهری بود که از مهم‌ترین رویکردها برای تحول در این همسویی استفاده از گفتمان حکمروایی مشارکت مبنا و تلاش برای استقرار الگو در سه لایه شهربان، شهراندیش و شهریار بود.

وی افزود: در حال حاضر که به لطف خدا و عنایت خاصه حضرت رضا (ع) با ایجاد ظرفیت خانه کرامت، پایگاهی برای اجتماع خیرین در قالب شهریاران خیراندیش فراهم شده است که از شهرداری در این راستا چند نکته را درخواست داریم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نخست اینکه ظرفیت وقف به عنوان بخش سوم اقتصاد برای تأمین مالی پروژه‌ها که پیش‌تر مطالعات آن توسط شهرداری انجام پذیرفته است، به‌عنوان سومین حلقه حکمروایی مشارکت‌مبنا بیش از پیش در اولویت قرار گیرد و با تبیین موضوع برای خیرین، زمینه تحقق آن به عنوان رویکردی جدید در اجرای پروژه‌های شهری فراهم آید.

نباتی‌نژاد ادامه داد: دوم اینکه با توجه به ظرفیت ایجاد شده خانه کرامت و قابلیت صدور صکوک وقف توسط نهادهای مالی، [که امکان مشارکت دادن خیرین با وجوه خرد را فراهم می‌کند، بتواند از نگاه خیراندیش مردم در جهت برنامه‌ها و پروژه‌های شهری استفاده کند.

وی گفت: نکته پایانی اینکه تقاضا می‌شود تمام ظرفیت‌های مندرج در طرح «خانه خیرین» از قبیل وجود زیرساخت‌های فنی، رسانه‌ای و بازار موجود در شهرداری که در مطالعه انجام شده توسط مرکز پژوهش‌ها، احصا شده بود، برای استفاده مؤسسات خیریه و خیرین برای توزیع، توانمندسازی، فرهنگ‌سازی و الگوسازی، در چارچوب یک برنامه راهبردی و دستورالعمل مشخص، در اولویت اجرایی خانه کرامت قرار گیرد.

کد خبر 754957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.