هوشمندسازی ۴۱ کیلومتر از مرزهای آذربایجان‌غربی

مدیرعامل مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نزدیک به هزارکیلومتر فیبرنوری اجرایی شده یا در حال اجرا است، گفت: هوشمندسازی ۴۱ کیلومتر از مرزهای استان براساس تدابیر استاندار و اخذ منابع لازمه از وزرات ارتباطات در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، چنگیز نوری، امروز _یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی ارتباطات اظهار کرد: رسانه‌ها بخشی از خانواده مخابرات و حوزه ارتباطات هستند و در اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق، یاری‌رسان شرکت مخابرات بوده‌اند.

وی افزود: تأثیر عملکرد رسانه‌ها روی افکار عمومی بی‌نظیر است و قدردان در اختیار نهادن این ظرفیت به مخابرات هستیم.

مدیرعامل مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی گفت: بعد از سال‌ها از نظر عملکرد مالی از تراز منفی خارج شده‌ایم و این مهم نشانگر مسیر صحیح مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی است.

نوری ادامه داد: اولین شاخص در انتصاب مدیران در مخابرات استان، سلامت نفس، عزتمندی، پاک‌دستی و توانمندی است که به طور جدی مدنظر قرار داده شده و به تخلفات نیز بدون کوچک‌ترین اغماضی رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به توسعه روزافزون فیبرنوری تصریح کرد: استان در حال تبدیل شدن به کارگاه فیبرنوری است و توسعه ۴۲۰ کیلومتر برنامه‌ریزی و بخشی نیز اجرا شده است.

نوری ادامه داد: بیش از ۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری نیز در نقاط روستایی استان در قالب ابلاغیه‌های وزارت ارتباطات در نقاط محروم شهرستان‌های تکاب، شاهین‌دژ، بوکان، باروق، سردشت، خوی و ارومیه برنامه‌ریزی و برای اجرا آماده شده است.

مدیرعامل مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در نقاط روستایی زیرساخت سرویس‌های باند پهن اپراتورها خواهد بود و به راحتی همه هم استانی‌ها به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا خواهند کرد و در این راستا بیش از ۱۴۰ روستا در ۱۴۰۲ به ۴G ارتقا یافته‌اند و هم اکنون نیز ۱۲۰ روستا آماده برای بهره‌برداری هستند.

نوری تصریح کرد: با اداره کل فناوری اطلاعات استان در حال مذاکره برای توسعه فیبرنوری در ۲۰۰ روستا هستیم و تا پایان سال ۱۴۰۳ برخورداری نقاط روستایی از برخورداری اینترنت پرسرعت بیش از ۹۵ درصد خواهد بود و به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار اینترنت پرسرعت ارائه می‌شود و در تمامی روستاها نیز به تدریج در برنامه داریم تا ارتقا از نسل دوم به نسل چهارم اینترنت پرسرعت را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه در سطح استان نزدیک به هزار سایت در روستاها وجود دارد و امیدواریم از نظر برخورداری از سرویس باند پهن از شرایط بسیار ایده‌آلی برخوردار شوند، افزود: تنها چالش مخابرات مقوله سرقت بوده که در سطح استان زیاد است و کمیته‌ای در استانداری تشکیل شده و مباحث با حضور دادگستری و نیروی انتظامی بررسی می‌شود و مخابرات به عنوان اپراتور از این شرایط متضرر شده است.

نوری عنوان کرد: ترمیم سرقت‌های تجهیزات مخابرات را در دستور کار قرار داده‌ایم و با توجه به اینکه تراز مالی به سمت مثبت در حرکت است خرید تجهیزات و اقلام مورد نیاز در حال انجام برای جایگزینی است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود سه میلیارد تومان سرقت کابل انجام شد، گفت: مقوله سرقت یک چالش اجتماعی است که در نتیجه عدم وجود شغل و به ویژه اعتیاد انجام می‌شود و بیش از ۶۰ درصد سرقت‌های این حوزه توسط معتادان انجام می‌گیرد.

نوری یادآور شد: با توجه به مراقبت‌هایی که از سوی نیروی انتظامی، دادگستری و مخابرات انجام شده و ایجاد گشت‌های شبانه در این راستا، سرقت‌ها در سال‌جاری کاهش پیدا کرده است.

وی ایمن‌سازی سایت‌های مخابرات با فنس‌کشی و ایجاد موانع برای جلوگیری از تجهیزاتی همچون باتری‌ها را از دیگر اقدامات عنوان کرد و ادامه داد: هم اکنون ۴ تا ۵ هزار مشترک در سطح استان تحت تأثیر سرقت کابل‌های مخابراتی هستند.

نوری تأکید کرد: یکی از برنامه‌های مخابرات تغییر تکنولوژی برای جلوگیری از سرقت بوده و هم اکنون ۱۰۰ روستا دارای اینترنت وای‌فای و بی‌سیم است و شبکه کابلی را جمع‌آوری کرده‌ایم و ۵۰ سایت نیز در سال ۱۴۰۳ ایمن‌سازی خواهند شد تا سرقت‌های این حوزه نیز کاهش یابند.

وی اشاره‌ای نیز به تعداد مشترکین در آذربایجان‌غربی داشت و ادامه داد: در سطح استان بیش از یک میلیون مشترک تلفن ثابت وجود داشته و همچنین در حوزه همراه اول ۳.۴ میلیون مشترک با ۲.۷ میلیون مشترک فعال داریم.

مدیرعامل مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی گفت: کل استان زیر پوشش همراه اول و نقاط شهری زیر پوشش ۴G هست و هم‌اکنون ۲۵۵ هزار مشترک باند پهن داریم.

نوری تصریح کرد: ۳۰ روستای استان هیچ‌گونه ارتباطی ندارند و در مرحله نصب دکل‌ها هستیم که آبادی‌های بسیار کوچکی هستند.

وی با بیان اینکه کافوی اپتیکال برای اولین بار در سطح کشور در استان تولید می‌شود، عنوان کرد: در راستای توسعه ارتباطات، در مرحله اول خیابان امام خمینی (ره) ارومیه در سطح استان به صورت پیوسته تحت پوشش شبکه ۵G خواهد شد.

نوری با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس در سطح کشور در پایداری اینترنت رتبه اول کشور بدون هیچ‌گونه قطعی را به دست آوردیم، افزود: همراه اول اپراتور غالب کشور است و در استان از نظر پایداری شبکه در وضعیت خوبی قرار داریم و در بحث امنیت مکمل نهادها هستیم.

وی یادآور شد: توسعه فیبرنوری در شهرهای کوچک قوشچی، ربط، میرآباد و تازه‌شهر را نیز بر اساس پروانه UNSP در دستور کار قرار داده‌ایم و این اقدامات با هزینه دولت انجام می‌شود و پوشش ۱۰۰ درصدی فیبرنوری در این شهرها را در هفته دولت افتتاح خواهیم کرد.

مدیرعامل مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نزدیک به هزار کیلومتر فیبرنوری یا اجرایی شده و یا در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: هوشمندسازی ۴۱ کیلومتر از مرزهای استان بر اساس تدابیر استاندار و اخذ منابع لازمه از وزرات ارتباطات را در دستور کار قرار داده‌ایم.

کد خبر 754892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.