ثبت ۱۲۰ مورد انصراف از سقط جنین در خراسان شمالی

مسئول مرکز نفس خراسان شمالی از ثبت ۱۲۰ مورد انصراف از سقط جنین در استان از ابتدای اجرای طرح نفس خبر داد.

زهرا مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی با بیان اینکه طرح نفس در خراسان‌شمالی تاکنون نجات‌بخش ۱۲۰ فرزند شده است، اظهار کرد: مرکز نفس خراسان‌شمالی تا کنون توانسته است ۱۲۰ مورد انصراف از سقط جنین را ثبت کند که از این تعداد ۷۲ نوزاد متولد شده و مابقی در انتظار تولد نوزاد خود هستند.

وی با بیان مرکز مردمی نفس در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ افتتاح شد و افزود: در این مرکز به مادرانی که به هر دلیلی به سقط فرزند سالم خود فکر می‌کنند، مشاوره داده شده و علت این کار ریشه‌یابی می‌شود.

مسئول مرکز نفس خراسان شمالی عنوان کرد: مهم‌ترین و اولین برنامه مرکز نفس، فرهنگ‌سازی و آموزش در خصوص مسائل فقهی، قانونی، روحی و روانی و جسمی با استفاده از همه ظرفیت‌های جامعه است، پس از آن افراد متقاضی سقط عمدی شناسایی و از حمایت‌های تخصصی و عمومی، برای انصراف از سقط بهره مند می‌شوند.

مقدسی تاکید کرد: در حال حاضر مرکز نفس در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و دانشکده اسفراین راه اندازی شده و با هم افزایی همه نهادها و ادارات، ذیل قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه به صورت جهادی برنامه‌های تخصصی و عمومی را جهت تغییر نگرش‌ها در خصوص فرزند آوری، مشاوره خانواده و حمایت از افراد متقاضی سقط عمدی ارائه می‌کند.

وی گفت: به غیر از تلاش برای انصراف از سقط جنین، تلاش شده است تا با کمک دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، بسیج جامعه پزشکی استان، درمانگاه حضرت جوادالائمه (ع) و خیران حمایت‌های لازم به این خانواده‌ها تعلق گیرد.

کد خبر 753286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.