۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۳
خانه تاریخی زرشکیان هتل بوتیک شد

با حضور استاندار کرمانشاه، مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور، شهردار کرمانشاه، مدیر کل میراث فرهنگی و جمعی از مسئولین استانی، هتل بوتیک خانه صارم‌الدوله کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، کیومرث خانی لعل‌آبادی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه عصر امروز _یکشنبه، بیست‌وسوم اردیبهشت_ در حاشیه افتتاح این هتل بوتیک در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خانه صارم الدوله (زرشکیان) از بناهای متعلق به دوره قاجار در استان است، اظهار کرد: این خانه تاریخی از جمله بناهای تحت تملک میراث فرهنگی استان است که سال ۱۳۹۹ توسط صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی وزارت میراث فرهنگی به مزایده رفت.

وی افزود: با واگذاری خانه صارم الدوله به بخش خصوصی طی مدت سه سال و نیم اقدامات لازم برای احیا و مرمت این بنای تاریخی با صرف حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار صورت گرفت.

معاون میراث فرهنگی استان مساحت این خانه تاریخی را نزدیک به ۵۰۰ متر اعلام کرد و گفت: خانه تاریخی صارم‌الدوله کرمانشاه که اکنون به یک مرکز اقامتی و پذیرایی تحت عنوان هتل بوتیک تبدیل شده، دارای ۱۲ اتاق و ۲۸ تخت برای اقامت و یک بخش پذیرایی است.

وی تصریح کرد: نام هرکدام از اتاق‌های این هتل بوتیک به نام یکی از مفاخر و بزرگان کرمانشاه نامگذاری شده و حدود ۳۰ نقاشی از دوره قاجار در آن به یادگار مانده است.

به گفته خانی لعل‌آبادی، با تبدیل خانه صارم‌الدوله به هتل بوتیک زمینه اشتغال حدود ۴۰ نفر در آن فراهم شده است.

خانه تاریخی زرشکیان هتل بوتیک شد

وی با بیان اینکه این سومین هتل بوتیک کرمانشاه است که افتتاح می‌شود، عنوان کرد: خانه صارم‌الدوله در یکی از بخش‌های قدیمی شهر کرمانشاه واقع شده و در اطراف آن می‌توان بناهای تاریخی مهمی همچون تکیه بیگلربیگی، سرای همدانی‌ها، خانه اکبرپور، زورخانه علمدار، مسجد جامع و … را دید.

کد خبر 753072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.