آغاز طرح پلاک‌کوبی هوشمند درختان فلاورجان

شهردار فلاورجان از آغاز طرح پلاک‌کوبی و شناسنامه‌دار کردن درختان شهر با هدف دستیابی به بانک اطلاعات جامع از درختان خبر داد.

محمدعلی عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان از آغاز طرح پلاک‌کوبی هوشمند درختان شهر خبر داد و اظهار کرد: طرح پلاک‌کوبی و شناسنامه‌دار کردن درختان به صورت هوشمند (با کد QR) با هدف دستیابی به بانک اطلاعات جامع درختان است.

وی افزود: این طرح در راستای مدیریت بهینه درختان به صورت مکان‌مند تهیه می‌شود و شهروندان می‌توانند در محل درختان قرار گیرند و با استفاده از تبلت یا موبایل به اطلاعات درختان دسترسی داشته باشند.

شهردار فلاورجان ادامه داد: از مزایای شناسنامه‌دار شدن درختان جلوگیری از قطع غیرقانونی، مدیریت آنلاین بر درختان، اطلاعات توصیفی درختان از جمله مشخص شدن نوع، سن، وضعیت سلامت درخت، تعداد و انواع گونه‌های درختان، شناسایی آفات و بیماری‌های گیاهی، اطلاعات مکانی، عملیات سلامت درختان شامل نوبت‌های هرس، سم‌پاشی و آفت‌کشی است.

عزیزی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در خصوص آسیب زدن به درختان و فضاهای سبز شهری، از طریق شماره تلفن ۱۳۷ به کارشناسان شهرداری اطلاع دهند تا با حضور به موقع مأموران شهرداری از وارد آمدن هر خسارتی به درختان و فضاهای سبز شهر جلوگیری شود.

کد خبر 752861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.