پاره کردن منشور سازمان ملل مضحک بود/ رژیم صهیونیستی به هیچ نهاد بین‌المللی پایبند نیست

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اقدام نماینده رژیم صهیونیستی در پاره کردن منشور سازمان ملل اقدامی مضحک و غیردیپلماتیک است که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی از عقلانیت برخوردار نیست و به هیچ‌یک از قطعنامه‌ها و تصمیمات نهادهای بین‌المللی پایبند نیست.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص رأی مجمع عمومی سازمان ملل به عضویت کشور فلسطین در این سازمان اظهار کرد: اقدام مجمع عمومی سازمان ملل در شناسایی فلسطین به عنوان یک کشور مستقل، در گذشته نیز صورت گرفته است و این تصمیم در برابر نپذیرفتن برخی کشورهای دارای حق وتو در شورای امنیت اتخاذ شده است.

وی افزود: شورای امنیت پس از این رأی، مکلف شده است که بار دیگر مسئله شناسایی فلسطین به عنوان یک دولت مستقل عضو سازمان ملل را در دستور کار قرار دهد و این می‌تواند چالشی برای رژیم صهیونیستی در جامعه جهانی تلقی شود.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: گمانه‌زنی‌ها این است که اگر شورای امنیت سازمان ملل بخواهد درباره به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل رأی‌گیری کند، آمریکا، انگلیس یا فرانسه به‌صورت موازی از حق وتو برای جلوگیری از شناسایی فلسطین به عنوان یک کشور مستقل استفاده خواهند کرد و این کار می‌تواند جانبداری آمریکا و غرب از سیاست‌های رژیم صهیونیستی تلقی شود و چهره واقعی این کشورها را برای جامعه جهانی روشن کند.

هانی‌زاده با اشاره به اینکه این اقدام مجمع عمومی سازمان ملل برای دومین بار است که صورت می‌گیرد، گفت: به احتمال زیاد شورای امنیت سازمان ملل نیز ناچار خواهد شد که در این خصوص هرچه سریع‌تر تصمیم بگیرد؛ این حق طبیعی ملت فلسطین است که به عنوان یک کشور در این نهاد بین‌المللی به رسمیت شناخته شود، اگر آمریکا بخواهد از حق وتو استفاده کند، در حقیقت نشان می‌دهد که این نهاد تحت تأثیر آمریکا و برخی کشورهای دارای حق وتو قرار دارد.

وی تاکید کرد: اقدام نماینده رژیم صهیونیستی در پاره کردن منشور سازمان ملل اقدامی مضحک و غیردیپلماتیک است که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی از عقلانیت برخوردار نیست و به هیچ‌یک از قطعنامه‌ها و تصمیمات نهادهای بین‌المللی پایبند نیست.

کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: این اقدام که ناشی از عصبانیت رژیم صهیونیستی در برابر تصمیم جامعه جهانی است، کاملاً در راستای به چالش کشیدن این نهاد بزرگ بین‌المللی بود و مورد تمسخر جامعه جهانی و رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است.

کد خبر 752352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.