تأسیس دبیرخانه دائمی بزرگداشت روز ملی گل محمدی و گلاب در کاشان

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان گفت: مدیریت شهری تاسیس دبیرخانه بزرگداشت ملی گل محمدی در کاشان را در برنامه خود دارد.

محمد علی فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کاشان، از برنامه‌های نخستین رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی خبر داد و اظهار کرد: معرفی شهر کاشان به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه و کتاب ایران، پایتخت گل و گلاب، شهر جهانی خانه‌های تاریخی و شهر جهانی نساجی سنتی در روز گل محمدی اصلی ترین رسالت مدیریت شهری است.

وی افزود: کاشان به عنوان نخستین شهر خاستگاه مرجعیت مکتب تشیع در ایران با وجود مرقد شریف حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) این افتخار را دارد که بیش از ۱۸٠٠ شهید والا مقام تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان، با توجه به اجرای این رویداد در کاشان، علاوه بر پیشنهاد تأسیس دبیرخانه دائمی بزرگداشت روز ملی گل محمدی و گلاب در کاشان گفت: شهرداری کاشان آمادگی دارد با استفاده از ظرفیت و توانمندی هنرمندان سراسر کشور نسبت به مبلمان شهری، نمادها و نشان‌های زیباسازی و سایر الگوهای برگرفته از محصول گل و گلاب در آئینه شهری به این سمت و سو حرکت کند و سمپوزیوم ملی نماد و نشان گل محمدی و گلاب در آئین شهری را برگزار کند.

وی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پدر گل و گلاب ایران مرحوم مجید راهب، از کلیه عوامل اجرایی این رویداد به ویژه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و حمایت‌های فرمانداری و رؤسای دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان و اعضای شورای اسلامی شهر بویژه شورای فرهنگ عمومی کشور تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 752228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.