صنعت نساجی یزد بازسازی ‌و نوسازی می‌شود

مدیرکل دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری یزد از اختصاص مبلغ هزار میلیارد تومان برای خرید ۲۷۰ ماشین بافندگی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، مرتضی محمودی اظهار کرد: نساجی یزد از صنعت‌های قابل توجه استان به شمار می‌آید و ما به دنبال رشد و بالندگی این صنعت و بازگشت آن به دوران اوج هستیم.

وی با اشاره به اینکه متنوع‌ترین زنجیره ارزش تولید نساجی کشور در یزد قرار دارد، افزود: با وجود اینکه یکی از قدرت‌های بافندگی کشور هستیم، اما ماشین‌های بافندگی صنعت نساجی ما عمر بالایی دارند و فرسوده شدند، بنابراین برای رقابت در کشور و جهان باید این صنعت بازسازی و نوسازی شود.

محمودی تصریح کرد: مبلغ هزار میلیارد تومان از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به یزد، به این امر اختصاص یافته تا با رفع مشکلات واردات و اختصاص ارز، ۲۷۰ ماشین بافندگی جدید وارد شده تا بخش مهمی از تولید را به روز کرده و ماشین‌های بافندگی را ۲۰ سال جوان کنیم.

مدیرکل دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری افزود: شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان نیز برای فعالیت در عرصه ماشین سازی نساجی وارد عمل شده و از افزایش تعداد این شرکت‌ها حمایت خواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه تعداد واحدهای مجوز دار نساجی ۲۰ کارخانه است، افزود: در حال حاضر نیز ۲۰۰۰ واحد در شهرک‌های مریم آباد و شاهدیه در حال بافندگی هستند که پارچه‌های خوب و باکیفیتی تولید می‌کنند.

محمودی از تجمیع این واحدها در یک شهرک به عنوان یکی از برنامه‌های استان یاد کرد و افزود: زیرساخت‌های لازم برای این مساله در شهرک نساجی مریم آباد در حال تأمین است و واحدهایی که قابلیت این مساله را دارند به این شهرک منتقل می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری ابراز امیدواری کرد که ۴۰ واحد تا پایان سال به شهرک مریم آباد منتقل شوند و مراحل انتقال سایر واحدها نیز در سال‌های آینده انجام گیرد.

کد خبر 751598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.