انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان از انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی خبر داد.

محسن زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در نخستین ماه از سال جدید، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به ۲۴ هزار و ۶۵۴ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آن‌ها ۱۸ هزار و ۲۸۳ مورد مربوط به حوادث غیرتصادفی و ۶۳۷۱ مورد حوادث رانندگی بوده است.

وی افزود: در این مدت از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان ۴۱۴۷ مورد در مناطق شهری و ۲۲۲۴ مورد در نقاط جاده‌ای استان رخ داده است.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان با اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان خاطرنشان کرد: در فروردین ۱۴۰۳، بالگرد امدادی اورژانس چهار بار به مأموریت اعزام شد و هفت بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

زمانی با اشاره به آمار مأموریت‌های اورژانس موتوری گفت: واحد اورژانس موتوری استان در این مدت به ۳۳۰ مأموریت اعزام شدند و به مددجویان امدادرسانی کردند.

وی ضمن قدردانی از زحمات پرسنل اورژانس به عنوان افراد زندگی بخش در شرایط سخت بیماران اذعان کرد: طی یک ماه گذشته کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی با انجام عملیات احیای قلبی و تنفسی هشت بیمار دچار ایست قلبی و تنفسی را از مرگ حتمی نجات دادند، همچنین در تولد چهار نوزاد در شرایط زایمان اورژانسی قبل از رسیدن به مرکز درمانی کمک کردند.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان افزود: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۶۲ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۸۰ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، چهار دستگاه موتورلانس و یک اتاق فرمان برخوردار است.

کد خبر 748782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.