پروژه یادمان شهید باکری آبرو و حیثیت شهر ارومیه است

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: رها کردن و ناتمام ماندن پروژه یادمان شهید باکری، هم از بعد فرهنگی و هم از بعد سیما و منظر شهری به شهر ارومیه لطمه وارد خواهد کرد و نیاز به رفع مشکلات و تداوم عملیات از سوی مسئولان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین پناهی در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی که به مناسبت روز شوراها ترتیب پیدا کرده بود، اظهار کرد: شوراها منتخب مردم بود و یک نهاد مردمی تلقی می‌شود و امیدوارم بتوانیم وظیفه اصلی را که خدمت به مردم است، به درستی و شایستگی انجام دهیم.

وی با تقدیر از حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها و تصمیمات استاندار آذربایجان‌غربی برای مدیریت شهری افزود: امیدوارم تصمیماتی که در جلسات گرفته می‌شود با تشکیل کمیته‌ای از سوی معاونان پیگیری، اجرایی و عملیاتی شود، اما بعضاً به خاطر مشغله‌های زیاد کاری و اولویت‌های دیگر، کارهای لازم در مدیریت شهری به فراموشی سپرده می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: دستورات استاندار باید به نحو احسن اجرایی شود و نباید مورد غفلت مسئولان قرار گیرد، به ویژه دستوراتی که در حوزه شهری و رفع مشکلات شهری گرفته می‌شود.

وی عنوان کرد: با ایجاد کارگروه‌های تخصصی و راهبردی می‌توان تصمیماتی را که در جلسات گرفته می‌شود، به مرحله اجرایی رساند.

پناهی یادآور شد: پروژه یادمان شهید باکری آبرو و حیثیت شهر ارومیه بوده و در یک موقعیت خاص (ورودی شهر ارومیه) واقع شده است و نیاز به جذب اعتبار ملی و توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: رها کردن و ناتمام ماندن پروژه یادمان شهید باکری، هم از بعد فرهنگی و هم از بعد سیما و منظر شهری به شهر ارومیه لطمه وارد خواهد کرد و نیاز به رفع مشکلات و تداوم عملیات از سوی مسئولان دارد.

پناهی گفت: برای رفع مشکل ترافیکی و حمل‌ونقل شهری و نیز نوسازی ناوگان باید از سهمیه ۱۰۰۰ دستگاه اختصاص پیدا کرده به استان استفاده کرد.

وی با اشاره به اجرای کمربند سبز شهر ارومیه اظهار کرد: اجرای کمربند سبز ارومیه هم خواست شخص استاندار آذربایجان‌غربی و هم مدیریت شهری بوده است که متأسفانه با وجود وعده‌های مسئولان اداره راه‌وشهرسازی هنوز عملیاتی نشده است.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه یادآور شد: متأسفانه امروز شاهد سنگ‌اندازی‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه شهری به ویژه بحث ساماندهی مشاغل مزاحم هستیم و امیدوارم با نگاه ویژه مقام عالی استان و دستورات قبلی ایشان در جهت رفع مشکلات شهری اجرایی شود.

کد خبر 748655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.