کاشت ۵۰ هزار «مریم گلی زینتی» در چهارباغ عباسی

مدیر پروژه چهارباغ عباسی گفت: ۵۰ هزار شاخه «مریم‌گلی زینتی» در محور چهارباغ کاشته شده است و شهروندان می‌توانند با تردد در این محور از زیبایی‌های آن لذت ببرند.

محمدعلی سمیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به انجام گل‌کاری چهارباغ عباسی و اضافه شدن گل «سلوی» به این مجموعه، اظهار کرد: هر سال در محیط چهارباغ به دلیل تردد شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی، زیباسازی محیط فضای سبز این محدوده در دستور کار مدیریت پروژه چهارباغ است که این کار به همت مدیریت منطقه سه شهرداری اصفهان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امسال در صدد کاشت گل‌هایی در چهارباغ برآمدیم که علاوه بر سازگاری با شرایط آب و هوایی اصفهان، بر زیبایی این محور تاریخی و گردشگری شهر بیفزاید، از این رو «مریم‌گلی زینتی» را که با نام گل «سلوی» نیز شناخته می‌شود برای کاشت در چهارباغ انتخاب کردیم.

مدیر پروژه چهارباغ عباسی تصریح کرد: مریم‌گلی به دو نوع درمانی و زینتی تقسیم می‌شود که در چهارباغ کاشت گل‌ها به مریم‌گلی‌های زینتی اختصاص پیدا کرد که به معنای «کبوتر بهشتی» است و در بسیاری از مکان‌ها از «مریم‌گلی زینتی» به عنوان یک بهشت گل‌کاری استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰ هزار شاخه «مریم گلی زینتی» در چهارباغ کاشته شده است و شهروندان می‌توانند با تردد در این محور از زیبایی‌های آن لذت ببرند.

سمیعی در خصوص محاسن گیاه «مریم‌گلی زینتی»، اظهار کرد: این نوع گل‌ها جزو گیاهان کاکتوس و پرپشت محسوب می‌شود که به کمک اصلاح ژنتیکی با رنگ‌های متفاوت صورتی، بنفش تطبیق شده است.

وی با بیان اینکه همه روزه محور چهارباغ عباسی توسط نیروهای خدمات شهری مناطق یک و سه شهرداری اصفهان شست‌وشو و نظافت می‌شود، خاطرنشان کرد: تا دو ماه آینده سند راهبردی فضای سبز چهارباغ با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان منعقد خواهد شد.

کد خبر 577640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.