تأسیس صندوق کارگشایی کمیته امداد شهرضا

شهرضا - رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا از تأسیس صندوق کارگشایی این نهاد باهدف ارایه تسهیلات مناسب به مددجویان، در بانک ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، عبدالرزاق میرزایی ظهر امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از رسالت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش این نهاد است، اظهار کرد: این اقدام باهدف ایجاد اشتغال و منابع درآمد پایدار برای این خانواده‌ها انجام می‌شود.

وی در ادامه از آموزش ۴۰۰ نفر در کلاس‌های آموزشی این نهاد خبر داد و افزود: نیازسنجی و آموزش خانواده‌های تحت پوشش در ۵۲ رشته، پیش از واگذاری تسهیلات انجام می‌شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا تصریح کرد: هریک از کارفرمایان شهرستان که در هر زمینه اقدام به استخدام افراد تحت پوشش کمیته امداد کنند، تا ۱۸ ماه ۱۰۰ درصد حق بیمه کارفرما و پس از آن تا دو سال ۵۰ درصد این حق بیمه، پرداخت می‌شود.

میرزایی اضافه کرد: به ازای استخدام یک تا پنج نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد تا یکصد میلیون تومان تسهیلات نیز به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

وی از جذب اعتبارات اشتغالزایی این شهرستان تا پایان سال مالی گذشته خبر داد و تصریح کرد: مجموع اعتبارات کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا با بیان اینکه ۲۰۰ میلیون تومان از مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبارات سال ۹۵ در سال ۹۶ توزیع شد، اظهار کرد: ۴۸ درصد از این تسهیلات از سوی بانک ملی پرداخت شد.

میرزایی با بیان اینکه ۷۸۵ میلیون تومان اعتبارات امدادی این شهرستان نیز بین واجدان شرایط توزیع شده است، گفت: واگذاری مجموع اعتبارات زمینه اشغال ۲۶۳ نفر شده است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) تا پنج سال پس از واگذاری تسهیلات نظارت‌ خواهد داشت.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا از تشکیل صندوق کرگشایی این نهاد خبر داد و افزود: تاکنون ۳۰۰ نفر در شهرستان در انتظار دریافت وام کارگشایی هستند.

کد خبر 346611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.