به گزارش ایمنا، امیر کشانی در نخستین جلسه کمیسیون در سال جدید با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در خصوص سطوح اشتغال ایجادشده در کشور و معضلات ناشی از آن، اظهار داشت: بخش های اقتصادی با به کارگیری سیاست های تشویقی میتوانند انگیزه و امید لازم را برای جوانان تحصیلکرده جهت شروع کسبوکارهایی نوپا و تسهیل شرایط کارآفرینی ایجاد کنند.
وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی اصفهان با توجه به پتانسیلهای موجود و تلاشهای مستمر در خصوص ایجاد و حمایت از استارت آپ ها، گامی موثر در بحث اشتغال و به دنبال آن تولید ملی بردارد.
وی استارت آپ را فرصت برای کارآفرینی جوانان دارای تحصیلات دانشگاهی دانست و گفت: نیروی کارگر فنی بهسختی پیدا میشود زیرا اغلب جوانان تحصیلات دانشگاهی دارند و به کارهای فنی علاقه ای نشان میدهند.
علی سلیمانی دبیر کمیسیون آموزش در این جلسه گفت: بررسی راهکارهای موثر و اثربخش برای بهکارگیری نرمافزار آموزشی کمیسیون، چگونگی استفاده از توان علمی و آموزشی کشورهای توسعهیافته بر مبنای استراتژی های استفاده از توان علمی و آموزشی این کشور در قالب آموزش اعضای اتاق و فعالین اقتصادی، برگزاری دوره های آموزشی مشترک در اتاق از محور فعالیتهای کمیسیون در سال جاری است.
عضو کمیسیون آموزش در این جلسه گفت: فرآیند آماده سازی، بخش ها، امکانات و شرایط استفاده از نرمافزار آموزشی کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی در دست انجام است.
میر لوحی افزود: الزام تکمیل بخش نظرسنجی توسط کاربران، برگزاری آزمون در دو مرحله (پیش از دوره، پس از دوره)، امکان تعامل اساتید و دانش پذیران از طریق سایت، دریافت بازخورد حاصل از آموزش پرسنل، یک ماه پس از دوره آموزشی از طریق مدیران هر مجموعه، اضافه کردن فرم نظرسنجی خبره در بخش نظرسنجی سایت، بررسی لزوم برگزاری دوره ها بهصورت تکمیلی و در صورت نیاز، در نظر گرفتن محدودیت شرکت در هر دوره با توجه به گذراندن پیشنیاز آن و یا برگزاری آزمون از دوره پیشنیاز برای اخذ مجوز شرکت در دوره بعدی از بخشهای این نرمافزار است.
نظر شما